دانلود قالب اکسل دفتر نمره معلم نمرهدهی درصد، امتیاز، و معدل برای مدارس و دانشگاهها
599.000 تومان قیمت اصلی 599.000 تومان بود.399.000 تومانقیمت فعلی 399.000 تومان است.
این فایل های اکسل دفتر نمره (چهار فایل)، معلمان را قادر میسازد تا نمرات دانشآموزان را با روشهای مختلف نمرهدهی مدیریت کنند. این ابزار برای دبیرستانها و دانشگاهها طراحی شده و میتواند برای محاسبه نمرات نهایی به کار رود.
4 فایل اکسل
دارای دو نسخه انگلیسی و فارسی (فایل / فایلهای اکسل را در یک فایل زیپ دانلود خواهید کرد)
- بدون نیاز به نصب، آماده برای استفاده.
- برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
- قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
- شامل ماکروی VBA نمی باشد.
- فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
- تمامی شیتها بدون قفل هستند و قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
- توضیحات کامل و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
تاریخ آخرین ویرایش: حدود 1 ماه پیش
فهرست
Toggleفایل اکسل دفتر نمره
دانلود الگوی دفتر نمره معلم برای مایکروسافت اکسل
این قالب دفتر نمره (Gradebook) برای اکسل به عنوان یک فایل اکسل دفتر نمره بسیار ابتدایی شروع به کار کرد، اما به چیزی تبدیل شده است که بسیار مفید، انعطاف پذیر و قدرتمند (و هنوز هم) است. ما اکنون چند نوع مختلف از دفتر نمره داریم که می توانند بیشتر سیستم های نمره دهی اصلی مورد استفاده در دبیرستان و کالج ها را مدیریت کنند.
برای معلمان جدید: من اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از دفترچه نمره در این صفحه قرار داده ام. جزئیاتی وجود دارد که ای کاش اولین بار می دانستم.
برخی از ویژگی هایی که این الگو را به ویژه مفید می کند، توانایی علامت گذاری تکالیف معذور، پنهان کردن/نمایش نام ها یا شناسه ها، اعمال وزن های مختلف برای تکالیف و امتحانات، اعمال یک منحنی ساده برای نمرات نهایی و ایجاد تنظیمات در مقیاس نمره دهی است. علاوه بر این، از آنجایی که دفترچه نمره به جای یک سیستم دفتر نمره آنلاین در اکسل است، می توانید نظرات سلول را اضافه کنید و سلول ها را برای برجسته کردن نمرات خاص قالب بندی کنید.
قالب دفتر نمره (Gradebook): سیستم درصد
این سیستم معمولا در دبیرستان ها و برای دوره هایی که شامل نمره دهی ذهنی تری مانند هنر و ادبیات هستند استفاده می شود. در هر تکلیف، نمره به صورت درصد ثبت می شود. درصد ممکن است یک محاسبه باشد، مانند کسب 25 امتیاز از 30 امتیاز. یا، درصد ممکن است بر اساس عملکرد یا نمره نامه ذهنی ثبت شود. نکته خوب در مورد این سیستم این است که شما می توانید از هر روشی که برای یک تکلیف خاص منطقی است استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید از چه الگویی استفاده کنید، پیشنهاد می کنم از نسخه مبتنی بر درصد استفاده کنید.
برای: اکسل 2007 یا جدیدتر
فاکتورهای وزن دهی در مقابل امتیاز: اگر از مجموع امتیازات برای فاکتورهای وزن دهی استفاده می کنید، سیستم درصد تقریبا دقیقا مشابه سیستم مبتنی بر امتیاز است، با این تفاوت که شما نمرات را به صورت درصد ثبت می کنید و محاسبات هر تکلیف را با دست انجام می دهید.
تبدیل نمرات حروف به درصد: مقیاس نمره دهی برای تعریف حداقل ها برای هر نمره استفاده می شود. با این حال، هنگام ضبط “A-” به نمودار تبدیل دیگری اشاره می کنید. به عنوان مثال، به جای ثبت A- به عنوان 90٪ (حداقل)، ممکن است آن را به عنوان 92٪ ثبت کنید.
اعتبار اضافی – اعطای اعتبار اضافی با استفاده از این سیستم مستلزم اختصاص اعتبار اضافی به تکالیف خاص (مانند دادن امتیاز 110٪) است.
قالب دفتر نمره (Gradebook): سیستم امتیازی
در این نسخه مقیاس نمره دهی بر اساس درصد است (A>=90٪، B>=80٪ و غیره)، اما در کاربرگ دفترچه نمره تعداد امتیازات کسب شده در هر تکلیف یا امتحان را وارد می کنید. این سیستم اغلب از دوره های دانشگاهی مانند علوم، ریاضیات و مهندسی استفاده می شود.
اعتبار اضافی: مقادیر فهرست شده در ردیف امتیازات در کاربرگ دفترچه نمره لزوما نشان دهنده “حداکثر امتیازات ممکن” نیستند. برای یک تخصیص اعتبار اضافی، می توانید “0” را در ردیف امتیازات وارد کنید. یا، اگر اعتبار اضافی را در یک تکلیف خاص مجاز کنید، دانش آموز ممکن است امتیاز بالاتری نسبت به آنچه در ردیف امتیازات ذکر شده است کسب کند.
قالب دفتر نمره (Gradebook): سیستم معدل
در این نسخه، هم مقیاس نمره و هم نمرات ثبت شده بر اساس یک سیستم نمره 4.0 است. این نوع سیستم ممکن است توسط کلاسی استفاده شود که در آن همه نمرات ذهنی هستند و نمره دهی در هر تکلیف بر اساس نمره حرف است.
من دوست داشتم الگو را طوری کار کنم که شما نمرات واقعی حروف را وارد کنید، اما معلوم شد که خیلی پیچیده است، بنابراین در عوض، نمرات با تبدیل نمره حرف به مقدار نقطه معادل ثبت می شود.
ثبت نمرات مردودی: برخلاف مقیاس درصد نمره که در آن نمرات مردودی به عنوان 50 درصد یا نیمی از امتیاز وارد می شود، نمره مردودی به عنوان 0 وارد می شود، زیرا مقیاس به گونه ای تنظیم شده است که میانگین F=0 و A=4 به C=2 برسد.
نکته مهم
آیا تا به حال تمام نمرات خود را به دلیل خراب شدن فایل اکسل یا گم شدن فایل از دست داده اید؟ خوب، به ندرت اتفاق می افتد اما اتفاق می افتد، بنابراین این نکته را دنبال کنید:
مهم: همیشه یک نسخه چاپی از فایل خود را به عنوان پشتیبان نگه دارید!
نحوه استفاده از الگوی دفتر نمره
اگرچه برخی از اطلاعات راهنما در کاربرگ ها گنجانده شده است، اما اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از الگوهای زیر آورده ام. موارد زیر به طور کلی به ترتیبی که برای انجام اقدامات مختلف نیاز دارید فهرست شده اند. صرف نظر از سیستمی که برای نمره دهی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که نمراتی که می دهید باید منصفانه و قابل دفاع باشد.
-
مقیاس نمره دهی را تعریف کنید
برای جلوگیری از سردرگمی یا احتمالا هرج و مرج کامل، معلمان باید در مورد نحوه نمره دهی دانش آموزان بسیار واضح باشند. مقیاس نمره دهی اغلب در برنامه درسی دوره مشخص می شود، بسته به ساختار دوره. دانشجویان معمولا می خواهند بدانند که چه تعداد تکالیف و امتحانات وجود خواهد داشت و همچنین امتیازات یا وزن مرتبط با تکالیف خانه و امتحانات.
هر یک از صفحات گسترده شامل یک کاربرگ برای تعریف مقیاس درجه بندی، بسته به روش نمره دهی انتخاب شده است.
-
دانش آموزان را در کاربرگ های نام ها و دفترچه نمره اضافه یا حذف کنید
الگوی دفتر نمره به گونه ای طراحی شده است که سفارشی کردن فایل اکسل را برای اندازه کلاس شما آسان کند. در کاربرگ نام ها و همچنین کاربرگ های دفترچه نمرات، هنگام درج یا حذف دانش آموزان، باید کل ردیف را وارد یا حذف کنید (روی شماره ردیف کلیک راست کنید تا گزینه ها ظاهر شوند).
-
نمایش نام دانشجو در مقابل شناسه
مهم است که به دانش آموزان اجازه دهید پیشرفت خود را ببینند. با این حال، دانش آموزان معمولا دوست دارند نمرات خود را خصوصی نگه دارند تا از مزاحمت سایر همکلاسی ها جلوگیری کنند.
بنابراین، من در فایل اکسل یک چک باکس برای جابجایی بین نام دانش آموزان (برای راحتی معلم در هنگام ثبت نمرات) و شناسه های دانش آموزی سفارشی (برای حفظ حریم خصوصی هنگام نمایش نمرات به دانش آموزان) تعبیه کرده ام.
ایجاد شناسه های تصادفی:
ابتدا نام دانش آموزان را در کاربرگ نام ها وارد کنید.
دوم، شناسه های عددی تصادفی (اما منحصر به فرد) را اختصاص دهید.
سپس، تمام نام ها و شناسه ها را انتخاب کنید و از ویژگی مرتب سازی اکسل برای مرتب سازی لیست بر اساس شناسه استفاده کنید.
-
افزودن/حذف تکالیف
می توانید تکالیف را به سادگی با کپی کردن کل ستون برای یک تکلیف موجود و سپس چسباندن آن ستون در جایی بین اولین و آخرین ستون تکالیف اضافه یا حذف کنید. مهم است که ستون جدید را بعد از آخرین تکلیف جایگذاری نکنید زیرا اگر این کار را انجام دهید، فرمول ها به طور خودکار کشیده نمی شوند تا ستون جدید را شامل شوند.
-
وزن دادن به تکالیف/آزمون ها/امتحانات
نسبتا رایج است، به خصوص در دوره های کالج، امتحانات، آزمون ها، تکالیف، نهایی و شرکت در کلاس هر کدام درصد مشخصی از نمره نهایی را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، تفکیک ممکن است تکالیف = 25٪ از نمره، میان ترم = 25٪، آزمون ها = 15٪ و نهایی = 35٪ باشد.
به نفع سادگی و انعطاف پذیری در صفحات گسترده من، به جای محاسبه هر یک از این مجموع ها به طور جداگانه و سپس ترکیب آنها برای گرفتن نمره نهایی، به هر تکلیف یا تعدادی امتیاز یا یک فاکتور وزنی داده می شود.
مثال 1: وزن دهی نسبی – اگر می خواهید امتحانی معادل 5 تکلیف درسی باشد، در کاربرگ دفتر نمره می توانید فاکتورهای وزن دهی تکالیف را روی 1 و ضریب وزن دهی امتحان را روی 5 تنظیم کنید. یا با استفاده از سیستم امتیاز، امتحان 5 برابر بیشتر از یک تکلیف درسی ارزش دارد.
مثال 2: استفاده از مجموع امتیازات – تعداد امتیازات برای هر تکلیف را می توان به عنوان وزن دهی برای تعیین درصدی از نمره کلی دوره از تکالیف، امتحانات، آزمون ها و غیره استفاده کرد.
به عنوان مثال، اگر یک تکلیف معمولی 25 امتیاز باشد و شما 10 امتیاز داشته باشید، مجموع امتیازات تکالیف 250 است. برای اینکه امتحانات به ارزش 50 درصد نمره باشد، فقط باید کل امتیازات امتحانات را برابر با 250 کنید.
-
ثبت نمرات در کاربرگ دفتر نمره (Gradebook)
تکالیف معذور: برای ثبت یک تکلیف ناقص به عنوان معذور، می توانید آن را خالی بگذارید یا “E” یا “e” را وارد کنید (به حروف کوچک و بزرگ حساس نیست).
افزودن نظرات: یکی از چیزهای خوب در مورد استفاده از اکسل این است که اگر نیاز به درج نظر در مورد تکالیف خاص دارید، می توانید یک نظر به سلول اضافه کنید (روی سلول کلیک راست کرده و Insert Comment را انتخاب کنید). این نظر چاپ نمی شود، اما می تواند برای شما به عنوان مربی مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید نظری در مورد اینکه چرا یک تکلیف خاص برای یک دانش آموز معذور شده است، اضافه کنید.
کاهش نمرات پایین – اگر سیاست شما این است که بهترین نمره از 3 نمره امتحانی را بگیرید، می توان با تغییر پایین ترین نمره امتحان به “E” برای “معذور” به راحتی از پس آن برآمد. احتمالا باید نظری اضافه کنید تا بتوانید نمره واقعی کسب شده در آن امتحان را ثبت کنید.
دستورالعمل نمرات مردودی: اگر از سیستم نمره دهی مبتنی بر درصد یا امتیاز استفاده می کنید، نمره مردودی معمولا کمتر از 60٪ است. با این حال، اگر دانش آموزی تکلیفی را از دست داد یا نمره کمتر از 50 درصد را کسب کرد، باید نمره را 50 درصد یا نیمی از امتیازات آن تکلیف ثبت کنید. چرا? در یک مقیاس معدل معمولی 4 امتیازی، F=0 و A=4، بنابراین میانگین بین F و A C=2 است.
اگر از مقیاس نمره دهی مبتنی بر درصد یا امتیاز استفاده می کنید، آیا میانگین بین 0٪ (F) و 100٪ (A) نیز C است؟ خیر، میانگین 50٪ = F خواهد بود. یک استثنا: معلمان ممکن است تصمیم بگیرند که 0٪ بدهند تا دانش آموزان را به دلیل عدم تحویل تکالیف جریمه کنند و از تنبلی جلوگیری کنند. این همچنین دانش آموزی را که هیچ کاری انجام نداده است از دانش آموزی که تلاش می کند اما فقط نمره 50 درصد را کسب می کند، متمایز می کند.
-
تنظیمات نهایی در مقیاس درجه بندی
در پایان دوره، معلم معمولا به نمرات کل کلاس نگاه می کند و ممکن است بسته به معدل کلاس و توزیع نمرات تغییراتی را در مقیاس نمره دهی انجام دهد. تنظیمات معمولا فقط برای بالا بردن نمرات پایین انجام می شود. پایین آوردن نمرات بالاتر فقط دانش آموزان را عصبانی می کند. هیستوگرام نمرات و معدل کلاس در این مرحله مفید است. هنگام انجام تنظیمات، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نمرات را منصفانه و قابل دفاع کنید – به این معنی که شما به عنوان معلم می توانید از نمرات خود در هنگام پیگیری توسط دانش آموزان، والدین، رئیس بخش یا هیئت مدیره مدرسه دفاع کنید.
انحنای ساده: به جای (یا علاوه بر این) انجام تنظیمات در مقیاس درجه بندی، می توانید از قسمت Curve در کاربرگ دفتر نمره (Gradebook ) برای افزایش تمام نمرات نهایی با درصد مشخصی استفاده کنید. اگر به دنبال میانگین کلاس هدف هستید، می توانید از هدف جستجو کنید تا با تغییر درصد منحنی، درصد میانگین را به مقدار هدف تنظیم کنید. فیلد منحنی در فایل اکسل مبتنی بر معدل گنجانده نشده است.
مثال 1: اگر درصد کلی دانش آموز 79.9٪ باشد، اما حد B- 80٪ باشد، معلم ممکن است تصمیم بگیرد حداقل درصد را برای B- به 79.9٪ تغییر دهد. اگر منصف باشیم، معلم ممکن است بخواهد در این مورد تمام حداقل ها را 0.1 درصد کاهش دهد (این نیز تغییرات را قابل دفاع تر می کند).
مثال 2: سیاست در بخش X این است که اجازه دهد 15٪ از نمرات A باشند (از جمله A-، A و A+). می توانید با محاسبه صدک 85 حداقل نمره A را تعیین کنید و سپس مقیاس نمره دهی را تغییر دهید.
-
تخصیص نمرات نامه نهایی
تخصیص نمره نامه نهایی در کاربرگ دفتر نمره دهی به طور خودکار بر اساس مقیاس نمره دهی تعریف شده در کاربرگ نمرات انجام می شود. برای اینکه فرمول ها به درستی کار کنند، مقیاس نمره دهی باید از پایین ترین به بالاترین ترتیب داده شود.
نمره دهی بر روی منحنی
این دفترچه های نمره به گونه ای طراحی نشده اند که به طور خودکار در یک منحنی نمره بندی کنند. با این حال، آنچه در بالا در “تنظیمات نهایی در مقیاس درجه بندی” توضیح دادم، روشی برای تنظیم نمرات بر اساس منحنی است.
کمی پیشینه: یک رویکرد رایج برای نمره دهی بر روی منحنی این است که ابتدا تمام نمرات نهایی را از بالاترین به پایین ترین مرتب کنید. سپس، A را به 10 درصد بالا، B را به 23.5 درصد بعدی، C را به 33 درصد بعدی، D را به 23.5 درصد بعدی و F را به 10 درصد پایین تر اختصاص می دهید. این درصدها نشان دهنده یک منحنی زنگ متقارن برای سیستم نمره دهی ABCDF با میانگین C است، اما مقادیر به تعداد A که مجاز به اختصاص دادن هستید و اینکه آیا توزیع متقارن است یا خیر، بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بتوانید 10 A بدهید، آیا واقعا می خواهید 10 F بدهید؟
سطل های هر گرید عرض های متفاوتی خواهند داشت. به عنوان مثال، در یک سیستم امتیازدهی 100 امتیازی، A ها ممکن است از 80 تا 100 متغیر باشند، در حالی که B ها ممکن است 77 تا 79.9 و C ها ممکن است 60 تا 76.9 باشند.
یک جایگزین برای مرتب کردن نمرات (کاری که الگوی دفترچه نمره برای شما انجام نمی دهد) تعیین نمرات برش با محاسبه صدک ها و تغییر مقیاس نمره دهی بر اساس آن است.
استفاده از صدک ها: صدک به عنوان مقداری تعریف می شود که درصد مشخصی از مقادیر زیر آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، 90 درصد از دانش آموزان کمتر از مقدار صدک 90 نمره می گیرند.
فرض کنید می توانید A را به 10٪ از دانش آموزان (از جمله A-، A و A+) اختصاص دهید. برای یافتن حداقل نمره برای A-، صدک 90 را با استفاده از فرمول اکسل زیر محاسبه می کنید، جایی که final_scores محدوده سلول های حاوی نمرات نهایی دانش آموز است.
= صدک (final_scores,90٪)
نمرات مثبت و منفی (انواع کروماتیک): هنگام نمره دادن بر روی یک منحنی، نمرات برش برای نمرات مثبت و منفی (A-، B+، B- و غیره) ممکن است ذهنی باشد یا ممکن است از سیستمی استفاده کنید که در آن نمرات منفی 30 درصد پایین نمره حرف را تشکیل می دهد و نمرات مثبت 40 درصد بالای نمره حرف را تشکیل می دهد تا با سیستم GPA مطابقت داشته باشد. من این فرمول ها را در جدول مقیاس نمره دهی در الگو قرار داده ام. با این حال، می توانید به صورت دستی برش های خود را وارد کنید.
اعمال وزن دهی به انواع مختلف تکلیف
معلمان ممکن است گاهی اوقات بخواهند انواع مختلفی از تکالیف را به ارزش درصد مشخصی از نمره نهایی انجام دهند، مانند تکالیف = 30٪، امتحانات = 50٪ و حضور و غیاب = 20٪.
نمره نهایی: نمره نهایی با ضرب وزن دسته در نمره دسته و جمع نتایج برای هر دسته محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر وزن دهی تکالیف = 60٪ و امتحانات = 40٪ باشد و نمرات دانش آموز 80٪ برای تکالیف و 75٪ برای امتحانات باشد ، نمره نهایی 60٪ * 80٪ + 40٪ * 75٪ = 78٪ است.
اعتبار اضافی: از نظر تئوری، می توان با دادن امتیاز بیشتر به دانش آموز در یک تکلیف نسبت به آنچه برای آن تکلیف در دسترس است، اعتبار اضافی به دست آورد، اگرچه تعیین وزن آن نوع اعتبار اضافی دشوار است. تعریف تکالیف اعتباری اضافی خاص، تعریف وزن اعتبار اضافی را در نمره نهایی آسان تر می کند. به عنوان مثال، اگر تکلیف اعتبار اضافی #1 بتواند نمره نهایی شما را 2 درصد افزایش دهد و دانش آموزی 50/100 امتیاز ممکن را کسب کند، نمره نهایی او 1 درصد افزایش می یابد.
امتیازات در هر دسته: درصد امتیاز برای هر دسته با تقسیم کل امتیازات کسب شده بر کل امتیازات موجود برای آن دسته محاسبه می شود. تکالیف نمره دهی نشده، معذور یا حذف شده در این مجموع گنجانده نمی شوند. به تکالیف درون یک دسته می توان با دادن هر تکلیف و تعداد امتیازات متفاوتی (مانند ارزش نهایی 150 امتیاز و میان ترم به ارزش 100 امتیاز) وزن های متفاوتی داد.
کاهش کمترین امتیازات
حذف کمترین نمره امتحان یا نمره مسابقه یک راه محبوب برای خوشحال کردن دانش آموزان است، اما عوامل وزن دهی می تواند این موضوع را پیچیده کند. اگر 3 امتحان بدهید و اجازه دهید کمترین نمره حذف شود، به راحتی می توان فهمید که اگر همه امتحانات ارزش یکسانی از امتیاز ممکن را داشته باشند، کدام یک را حذف کنید – تکلیف را با کمترین درصد امتیاز (یا کمترین امتیاز کسب شده – یکسان خواهد بود) رها می کنید.
اگر امتحانات وزن های متفاوتی داشته باشند، چگونه می توان فهمید که کدام یک بیشترین تأثیر منفی را بر نمره دارد؟ سناریوی زیر را در نظر بگیرید که در آن نمره کلی امتحان به عنوان کل امتیازات کسب شده تقسیم بر کل امتیازات ممکن محاسبه می شود:
- آزمون A نمره 15/20 = 75٪ (-5 امتیاز)
- آزمون B نمره 38/50 = 76٪ (-12 امتیاز)
- آزمون C نمره 85/100 = 85٪ (-15 امتیاز)
نمره کلی آزمون (15+38+85)/(20+50+100)=81.2٪ است.
به نظر شما کدام یک باید حذف شود، کمترین درصد نمره (آزمون A) یا نمره با بیشترین امتیاز از دست دادن (امتحان C)؟ سوال ترفند. پاسخ B است (برای این سناریوی خاص).
- افت آزمون A: (38+85)/(50+100) = 82٪
- افت آزمون B: (15+85)/(20+100) = 83.3٪
- امتحان قطره ای C: (15+38)/(20+50) = 75.7٪
نکته این است که … اگر می خواهید نمره ای را از دست بدهید، با ساختن هر یک از تکالیف به همان تعداد امتیاز، همه چیز را ساده نگه دارید.
کارمند سونار وب –
دانلود قالب اکسل دفتر نمره معلم نمرهدهی درصد، امتیاز، و معدل برای مدارس و دانشگاهها