فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 499.000 تومان بود.قیمت فعلی 399.000 تومان است.

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف ، کار و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل مدیریت زمان فعالیت اکسل

اوپن سورس و متن باز و کاملا قابل ویرایش

مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور. زمان طلا است.

دانلود فایل، بمحض پرداخت
محصول آپدیت می باشد. نوشته تصاویر و تاریخ ممکن است مربوط به تصاویر نسخه قبلی باشند.
توضیحات

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف ، کار و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل مدیریت زمان فعالیت اکسل

ماتریس آیزنهاور ابزار ساده‌ای برای اولویت‌بندی کارها و مدیریت زمان است. با شناخت ماتریس آیزنهاور می‌آموزیم که چگونه از زمان خود بهترین استفاده را بکنیم.

ماتریس آیزنهاور، که ماتریس فوری – مهم نیز نامیده می شود، به شما کمک می کند تا وظایف خود را بر اساس فوریت و اهمیت آنها اولویت بندی کرده، و وظایف کمتر فوری و مهم که باید به دیگری محول کرده یا اصلا انجام ندهید را دسته بندی کنید.

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

چگونه از اصل و فایل اکسل ماتریس آیزنهاور استفاده کنیم؟

برای استفاده از این اصل، تمام فعالیت ها و کارهایی که باید انجام دهید را لیست کنید. بهتر است که تمام کارها و امورات و وظایفی که وقت ارزشمند شما را در محل کار می گیرند، اما با این حال بی اهمیت هستند را در لیست خود جای بدهید.
 سپس از راهکارهای شرح داده شده در زیر برای برنامه ریزی فعالیت های خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که از همین حالا از استراتژی‌های زیر برای برنامه‌ریزی استفاده کنید:

سپس، هر یک از این کارهایی که لیست کرده‌اید را داخل یکی از 4 دسته‌بندی زیر قرار دهید:

  • مهم و فوری
  • مهم ولی غیرفوری
  • غیرمهم ولی فوری
  • غیرمهم و غیرفوری
فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

1. کارها ، امورات و وظایفی که مهم و فوری هستند

دو نوع کار مهم و فوری وجود دارد: نوع اول کارهایی هستند که نمی‌توانستید پیش‌بینی‌‌شان کنید، و آنهایی که تا لحظه آخر رها کرده اید به عبارتی دیگر کارهایی که کنار گذاشته‌اید تا در دقیقه‌ی ۹۰ به آنها برسید.

شما می توانید فعالیت های لحظه آخری را با برنامه ریزی از قبل و اجتناب از تعلل، حذف کنید.

با این حال، همیشه نمی توانید برخی از مسائل و بحران ها را پیش بینی یا از آنها جلوگیری کنید. در اینجا، بهترین روش این است که کمی وقت برای رسیدگی به مسائل غیر منتظره و فعالیت های مهم برنامه ریزی نشده در برنامه خود باقی بگذارید. (اگر یک بحران بزرگ به وجود آمد، آن وقت شما باید وظایف دیگری را دوباره برنامه ریزی کنید.)

اگر شما مقدار زیادی فعالیت های فوری و مهم دارید، مشخص کنید که کدام یک از آنها را می توانید پیش بینی کنید، و در مورد این که چطور می توانید فعالیت های مشابه را از قبل برنامه ریزی کنید، تا تبدیل به فعالیت های فوری نشوند، فکر کنید.

2. کارها ، امورات و وظایفی که مهم اما غیر فوری هستند

اینها فعالیت هایی هستند که به شما کمک می کنند به اهداف شخصی و حرفه ای خود دست یابید، و کارهای مهم را تکمیل کنید.

مطمئن شوید که مقدار زیادی زمان برای انجام درست این کارها دارید، به طوری که تبدیل به فعالیت های فوری نمی شوند. همچنین، به یاد داشته باشید که زمان کافی برای رسیدگی به مشکلات پیش-بینی نشده در برنامه خود باقی بگذارید. این کار شانس شما برای پیگیر ماندن را به حداکثر رسانده، و به شما کمک خواهد کرد تا از استرس این که کار بیشتر از حد لازم فوری شود، جلوگیری کنید.

3. کارها ، امورات و وظایفی که غیر مهم اما فوری هستند

وظایف فوری اما غیر مهم کارهایی هستند که شما را از دستیابی به اهدافتان باز می دارند. از خودتان بپرسید آیا می توانید آنها را دوباره برنامه ریزی کرده یا به دیگری محول کنید.

یک منشأ رایج چنین فعالیت هایی، افراد دیگر هستند. گاهی اوقات گفتن مودبانه “نه” به افراد، یا تشویق آنها به این که خودشان مشکل را حل کنند، مناسب است. (مقاله ما تحت عنوان “بله به شخص، نه به کار” در اینجا به شما کمک خواهد کرد.)

همچنین، سعی کنید وقتی در دسترس هستید، بازه های زمانی داشته باشید، به طوری که افراد بدانند می توانند در آن زمان با شما صحبت کنند. یک راه خوب برای انجام این کار ترتیب دادن جلسات منظم با آنهایی است که اغلب حرف شما را قطع می کنند، به طوری که بتوانند یکباره با مسائل خود کنار بیایند. پس از آن شما قادر خواهید بود برای مدت طولانی تری بر روی فعالیت های مهم خود تمرکز کنید.

4. کارها ، امورات و وظایفی که نه مهم و نه فوری هستند

این فعالیت ها تنها حواس پرت کننده هستند، در صورت امکان از آنها اجتناب کنید.
شما می توانید به سادگی از بسیاری از آنها چشم پوشی کرده یا آنها را لغو کنید. با این حال، برخی از آنها ممکن است فعالیت هایی باشند که افراد دیگر از شما می خواهند انجام دهید، با وجود این که به نتایج مورد نظر شما کمک نمی کنند. باز هم، اگر می توانید مودبانه به آنها “نه” بگویید، و توضیح دهید که چرا نمی توانید این کار را انجام دهید.
اگر افراد ببینند که شما در مورد اهداف و مرزهای خود قاطع و شفاف هستید، اغلب در آینده از درخواست انجام فعالیت های “غیر مهم” از شما خودداری می کنند.
فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

5 نکته مدیریت زمان در هنگام کار با ماتریس آیزنهاور:

  1. قرار دادن کارهایی که باید انجام دهید در یک لیست، ذهن شما را آزاد می کند. اما همیشه اول از خودتان بپرسید چه کاری ارزش انجام دادن دارد.
  2.  سعی کنید خودتان را به بیش از هشت وظیفه در هر بخش محدود نکنید. قبل از اضافه کردن یک وظیفه دیگر، اول وظیفه ای را که از همه مهم تر است تکمیل کنید. به یاد داشته باشید: مهم جمع آوری کردن وظایف نیست، تمام کردن آنهاست.
  3.  شما همیشه باید هم برای وظایف کاری و هم وظایف شخصی خود تنها یک لیست داشته باشید. به این ترتیب هیچ وقت نمی توانید در مورد انجام ندادن هیچ کاری برای خانواده یا خودتان در پایان روز شکایت کنید.
  4.  اجازه ندهید خودتان یا دیگران حواس شما را پرت کنند. اجازه ندهید دیگران اولویت های شما را مشخص کنند. هنگام صبح برنامه ریزی کنید، سپس بر روی وظایف خود کار کنید. و در پایان، از به اتمام رساندن کارهایتان لذت ببرید.
  5.  در آخر، سعی کنید کارهایتان را زیاد به تعویق نیاندازید، حتی با بیش از حد مدیریت کردن وظایفی که باید انجام دهید.

پس راه حل بسیار عالی برای این کار ( مدیریت زمان و وظایف در اکسل) استفاده از قانون آیزنهاور و فایل اکسل ماتریس آیزنهاور است. 

چرا آیزنهاور؟ اصلا آیزنهاور چیست و یا کیست؟

در سال 1954 (1333 هجری شمسی) رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، جناب دوایت دی. آیزنهاور، در جریان یک سخنرانی بین‌المللی حرف جالبی زد.

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

مضمون سخنان آیزنهاور این بود:

«مشکلات من دو نوعند: فوری‌ها و مهم‌‌ها. فوری‌ها مهم نیستند، و مهم‌ها هم هیچگاه فوری نیستند.»

آیزنهاور در آن زمان متوجه این نکته‌ی مهم شده بود که مدیریت زمانیِ صحیح، نه فقط به معنی انجام دادن همه‌ی کارهاست، بلکه به معنی انجام دادن مؤثر کارهاست. به عبارت دیگر، باید قسمتی از وقت‌مان را به تکمیل کردن کارهای مهم اختصاص بدهیم، نه اینکه همه‌اش را صرف انجام دادن کارهای فوری بکنیم. برای این کار، و برای کم کردن استرس و نگرانی از برنامه‌ی زمانبندی فشرده، باید فرق بین این دو واژه را بدانیم:

وقتی که بدانیم کدام کارها فوری‌اند و کدامشان مهم، آنگاه می‌توانیم از تمایل ناخودآگاه خود به تمرکز کردن بر کارهای بی‌اهمیت جلوگیری کنیم. با علم به نوع کار، می‌توانیم برنامه‌‌ی زمانبندی‌مان را بهینه‌سازی کنیم تا جای خالی را برای پرداختن به کارهایی که برای موفقیت‌مان لازم است، جور کنیم.

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

جمع بندی و خلاصه ای از ماتریس آیزنهاور

ماتریس آیزنهاور می‌گوید کارهایتان را به دو دسته تقسیم کنید.

۱. آنهایی که باید رویشان تمرکز کنید

۲. آنهایی که باید ازشان فرار کنید.

با رعایت این قانون می‌توانید کارهای واقعا فوری‌تان را همزمان با کارهای مهم و هدف‌های بلندمدت‍تان پیش ببرید. بعد از شناسایی نوع کار، از طریق ۴ استراتژی، جدول زمانبندی خود را بر اساس فوریت یا اهمیت کارها تنظیم کنید.

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور - مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

1 دیدگاه برای فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

  1. کارمند سونار وب

    فایل اکسل ماتریس آیزنهاور – مدیریت وظایف و اولویت ‌بندی کارها تحت اکسل

دیدگاه خود را بنویسید