اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

(3 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 699.000 تومان بود.قیمت فعلی 499.000 تومان است.

اکسل تجزیه تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل – تحلیل مقایسه ای فروش (فروش در مقابل داشبورد هدف در مایکروسافت اکسل)

  • بدون نیاز به نصب آماده برای استفاده.
  • برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
  • اوپن سورس و کاملا متن باز و قابل ویرایش.
  • قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
  • شامل ماکروی VBA می باشد.
  • کاملا استاندارد.
  • فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
  • این فایل قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
  • توضیحات و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
دانلود فایل، بمحض پرداخت
محصول آپدیت می باشد. نوشته تصاویر و تاریخ ممکن است مربوط به تصاویر نسخه قبلی باشند.
توضیحات

اکسل تجزیه تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل – تحلیل مقایسه ای فروش (فروش در مقابل داشبورد هدف در مایکروسافت اکسل)

در دنیای پرشتاب کسب‌وکار، پیشروی نه تنها به بینش، بلکه به بینش‌های عملی برای داده‌های فروش نیاز دارد. یکی از ابزارهای قدرتمند برای رسیدن به این هدف، داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش است .

در این فایل اکسل و راهنما، مراحل سیستماتیک ایجاد یک داشبورد فروش تعاملی و آموزنده در مایکروسافت اکسل را بررسی خواهیم کرد، که برای نمایش داشبورد فروش در مقابل هدف در مایکروسافت اکسل بر اساس سال، ماه، رده محصول و نام محصول طراحی شده است.

 

اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل - داشبورد و جدول

اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل – داشبورد و جدول

 

ساختار داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

این داشبورد مقایسه فروش دارای 5 برگه مختلف است:

  1. برگه Product Master ( معیار محصول )
  2. برگه Actual Sales ( فروش واقعی )
  3. برگه Target Sales ( فروش هدف )
  4. برگه Support ( پشتیبانی )
  5. برگه Dashboard ( داشبورد )

برگه Product Master ( معیار محصول )

این برگه حاوی جدول Product با ستون های “Product ID”، “Product Name” و “Product Category” است. این جدول به عنوان جدول ابعاد در Power Pivot Data Modelling استفاده می شود.

 

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا - تعیین محصولات

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا – تعیین محصولات

 

برگه Actual Sales ( فروش واقعی )

در برگه «فروش واقعی»، جدول فروش با ستون‌های «تاریخ»، «شناسه محصول» و «مبلغ واقعی فروش» داریم. این برگه حاوی مقدار واقعی فروش بر اساس «تاریخ» و «شناسه محصول» است و ما از آن به عنوان جدول واقعیت در مدل‌سازی داده‌های پاور پیوت استفاده می‌کنیم.

 

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا - فروش واقعی

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا – فروش واقعی

 

داشبورد فروش

برگه Target Sales ( فروش هدف ):

در برگه «فروش هدف»، جدول فروش هدف با ستون‌های «تاریخ»، «شناسه محصول» و «میزان فروش هدف» داریم. این جدول به عنوان Fact Table در Power BI Data Modeling استفاده می شود.

 

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا - هدف

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا – هدف

 

برگه Support ( پشتیبانی )

این برگه “پشتیبانی” فقط برای اهداف داخلی است. ما چندین جدول و خلاصه ایجاد کرده‌ایم که به عنوان داده‌های پشتیبانی برای نمودارها، جداول، و تجسم‌های موجود در صفحه «داشبورد» کار می‌کنند. ما پس از درک مدل داده و محاسبه در Power Pivot، در مورد برگه “پشتیبانی” به تفصیل بحث خواهیم کرد.

 

برگه Dashboard ( داشبورد )

این گزارش اصلی است که در آن چندین کارت، نمودار، نمودار، جدول و اسلایسر ایجاد کرده‌ایم تا خلاصه فروش و اطلاعات بینش را نشان دهیم. پس از درک مدل داده و محاسبه KPI در Power Pivot، صفحه داشبورد را با جزئیات پوشش خواهیم داد.

 

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا - داشبورد

داشبورد فروش اکسل با عملکرد پویا – داشبورد

 

درک مدل داده و محاسبه متریک برای داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش

در این بخش، مدل داده، روابط و محاسبه متریک برای داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش در اکسل را خواهیم فهمید .

بارگیری و ایجاد جداول برای داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

جداول Product Master ( معیار محصول )، Actual Sales ( فروش واقعی ) و Target Sales ( فروش هدف )، جداول مورد نیاز برای ایجاد مدل‌سازی داده در Power Pivot برای داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل در مایکروسافت اکسل هستند.

در Power Pivot، جداول «Product Master»، «Target Sales» و «Actual Sales» را از این فایل بارگذاری کرده‌ایم. علاوه بر این جداول، ما یک جدول «تقویم» با استفاده از ویژگی‌های «جدول تاریخ» در «برگه طراحی» پس از انتخاب محدوده تاریخ بر اساس تاریخ‌های موجود در جداول فروش ایجاد کرده‌ایم.

پس از ایجاد جدول «تاریخ»، ستون‌های محاسبه‌شده «سال»، «تعداد ماه»، «ماه»، «MMM-YYYY»، «تعداد روز هفته»، «روز هفته» را با استفاده از فرمول‌های DAX وارد کردیم.

مدل سازی داده ها در پاور پایوت داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

در «نمایش نمودار» Power Pivot، «معیار محصول» و «جدول تقویم» جداول ابعادی هستند که «فروش هدف» و «فروش واقعی» جداول واقعی هستند. ما یک رابطه بین جدول تقویم، فروش هدف و فروش واقعی با استفاده از فیلد تاریخ به عنوان یک به چند ایجاد کرده ایم. به طور مشابه، ما با استفاده از ستون «شناسه محصول» به صورت یک به چند، یک رابطه بین «معیار محصول»، «فروش هدف» و «فروش واقعی» ایجاد کرده‌ایم .

 

Product Master ( معیار محصول )، Actual Sales ( فروش واقعی )، Target Sales ( فروش هدف )

Product Master ( معیار محصول )، Actual Sales ( فروش واقعی )، Target Sales ( فروش هدف )

 

پس از ایجاد یک مدل داده در نمای نمودار، چندین KPI را در «نما» داده در جدول «فروش واقعی» محاسبه کرده‌ایم.

محاسبه متریک در DAX برای داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش

در زیر لیستی از معیارها یا KPIهایی است که برای این داشبورد فروش در مقابل هدف در مایکروسافت اکسل با استفاده از DAX ایجاد کرده ایم :

فروش CY : این متریک کل مبلغ فروش را برای سال جاری محاسبه می کند.

 

CY Sales:=VAR CY =
MAX ( 'Calendar'[Year])
RETURN
CALCULATE ( SUM ( 'Actual Sales Table'[Actual Sales Amount]), 'Calendar'[Year] = CY )

 

فروش PY : این برای محاسبه میزان فروش سال قبل است.

 

PY Sales:=CALCULATE([CY Sales],SAMEPERIODLASTYEAR('Calendar'[Date]))

 

درصد رشد فروش سالانه : این رقم نشان دهنده درصد رشد فروش در سال به سال است و فروش سال جاری را با سال قبل مقایسه می کند.

 

YoY Sales Growth%:=DIVIDE([CY Sales]-[PY Sales],[PY Sales],BLANK())

 

فروش هدف : این معیار کل مقدار هدف فروش تعیین شده برای یک دوره خاص را تعیین می کند. داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

 

Target Sales:=sum('Target Sales Table'[Target Sales Amount])

 

درصد واریانس هدف : این متریک درصد اختلاف بین فروش به دست آمده و هدف فروش تعیین شده را محاسبه می کند و نشان می دهد که آیا از هدف فراتر رفته یا از دست رفته است.

 

Target Variance %:=DIVIDE([Actual Sales]-[Target Sales],[Target Sales],BLANK())

 

درصد دستاورد فروش : این معیار درصد فروش واقعی به دست آمده را در مقایسه با هدف فروش تعیین شده محاسبه می کند.

 

Sales Achievement%:=DIVIDE(Sum('Actual Sales Table'[Actual Sales Amount]), Sum('Target Sales Table'[Target Sales Amount]))

 

فروش واقعی : این متریک مقدار کلی فروش واقعی انجام شده در یک بازه زمانی معین را محاسبه می کند.

 

Actual Sales:=Sum('Actual Sales Table'[Actual Sales Amount])

 

پس از انجام تمام این محاسبات برای داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل، جداول محوری را در صفحه “پشتیبانی” برای طراحی داشبورد فروش در مایکروسافت اکسل قرار داده ایم.

بیایید برگه «پشتیبانی» را جابه‌جا کنیم و همه جداولی را که به عنوان داده‌های پشتیبانی برای نمودارها، کارت‌ها، اسلایسرها و جدول‌هایی که در صفحه داشبورد استفاده می‌کنیم، ایجاد کرده‌ایم، ببینیم.

آشنایی با داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش

برگه داشبورد جایی است که جادو اتفاق می افتد، با عناصر تعاملی برای یک تجربه داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل این جادو را مشاهده خواهید کرد. این برگه شامل تمام نمودارها، اسلایسرها، کارت‌ها و جداول مورد استفاده برای ایجاد داشبورد تعاملی فروش در مقابل هدف در مایکروسافت اکسل است.

در زیر هدر، چهار کارت وجود دارد که «جمع فروش هدف»، «کل فروش واقعی»، «واریانس هدف فروش»، «درصد رشد فروش سالانه» را نشان می‌دهند. این کارت‌ها نمای کلی عملکرد فروش سال، دسته و نام محصول انتخابی را در اسلایکرها ارائه می‌دهند.

 

اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل - داشبورد و جدول

اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل – داشبورد و جدول

 

در زیر این کارت ها نمودار سرعت سنج زیبایی وجود دارد که درصد موفقیت واقعی فروش را نشان می دهد. این به شما کمک می کند تا درک کنید که فروش در برابر هدف چگونه عمل می کند.

در سمت راست نمودار سرعت سنج، یک نمودار خطی برای نشان دادن روند مقایسه «فروش واقعی» و «فروش هدف» به تفکیک ماه وجود دارد. این نمودار به شما در تجزیه و تحلیل روند فروش کمک می کند و می دانید که چگونه فروش ماه به ماه عمل می کند.

اسلایسر داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

در گوشه سمت راست بالای داشبورد، سه اسلایسر مختلف برای سال، رده و نام محصول موجود است. می‌توانید از این اسلایسرها برای اسلایسر یا تاس کردن داده‌های موجود در این داشبورد برای مشاهده عملکرد فروش در ابعاد مختلف استفاده کنید.

با آمدن به بخش میانی داشبورد فروش مقایسه‌ای، دو نمودار متفاوت داریم که «فروش واقعی در مقابل هدف» و «فروش سال قبل در برابر سال جاری» را براساس «دسته» و «محصول» نشان می‌دهد. هر دو نمودار قابل کلیک هستند، بنابراین این نمودارها تعاملی هستند، و می توانید از آن برای بررسی در سطح محصول برای مشاهده عملکرد هر یک از دسته ها استفاده کنید. همچنین به شما در فیلتر کردن بقیه کارت‌ها، نمودارها و جدول‌های موجود در این داشبورد فروش مقایسه‌ای کمک می‌کند.

در سمت پایین داشبورد تحلیل مقایسه ای فروش، جدولی وجود دارد که خلاصه فروش را بر اساس «دسته» و «محصول» نشان می دهد. در اینجا می‌توانید «فروش هدف»، «فروش واقعی»، « درصد واریانس هدف»، «درصد دستاورد فروش»، «فروش سال قبل»، «فروش سال جاری»، «درصد رشد فروش سالانه» را براساس «دسته» مشاهده کنید. و “نام محصول”.

نتیجه گیری – داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

این داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل به کاربران این امکان را می دهد تا عملکرد فروش را بدون دردسر تجزیه و تحلیل کنند. می‌توانید از این داشبورد به‌عنوان یک الگو استفاده کنید و فقط جداول «Product Master»، «Actual Sales» و «Target Sales» را با داده‌های فروش خود به‌روزرسانی کنید و داشبورد را به‌روزرسانی کنید تا عملکرد فروش خود را ببینید.

توجه : سلولهایی که دارای فرمول هستند را ویرایش نکنید. آنها بطور خودکار تکمیل می شوند.

3 دیدگاه برای اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

  1. کارمند سونار وب

    اکسل تجزیه، تحلیل و آنالیز فروش * داشبورد مقایسه فروش مقابل هدف در اکسل

  2. خانم نازنین

    سال 2024رو نداره

    • کارمند سونار وب

      درود بر شما
      هر سالی که مد نظرتان هست را وارد نمایید تا سال تغییر نماید
      موفق باشید

  3. حسین بهبهانی پور

    سلام
    امکان تغییر نام محصول و دسته بر اساس فعلیت وجود دارد

دیدگاه خود را بنویسید