برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
399.000 تومان قیمت اصلی 399.000 تومان بود.390.000 تومانقیمت فعلی 390.000 تومان است.
برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت ، به همراه نمودار KWHLAQ یک روش آموزشی ساده اما موثر است که دانش آموز را در مرکز یادگیری مبتنی بر تحقیق قرار می دهد.
علاوه بر مزایای نمودار اساسی KWL ، نسخه توسعه یافته آن (جدول صفحه دوم برنامه) اطلاعات ارزشمندی را درباره معلومات دانش آموزان در مورد یک موضوع خاص (ارزیابی تشخیصی) در اختیار معلمان قرار می دهد.
اطلاعات بیشتر در پایین
فهرست
Toggleبرنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت چه چیزی است؟ و برای چه کسانی مناسب است؟
این برنامه و فایل اکسل دارای جداولی براساس تحقیقات علمی طراحی شده و جدول یا نمودار KWL و KWHLAQ می باشد و یک برنامه گرافیکی برای کمک به یادگیری اصولی و بهتر است. حروف KWL مخفف و سر واژه هایی برای اشاره به چیزهایی است که دانش آموزان، طی تحصیل، تا اینجا می دانند، می خواهند که بدانند و یا در آخر چیزهایی که یاد گرفته اند می باشد .
(already know, want to know, and ultimately learn)

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
یکی از روشهایی که در ارزشیابی مستمر از آموخته ها و یادگیری های فراگیران می تواند مثمر ثمر واقع شود روش KWL است.
در این روش بر یافته های معلم از آنچه که دانش آموزان میدانند و بر سازماندهی تجارب و پیش سازمان دهنده ها تکیه دارد.
در این رویکرد دانش آموزان به کمک معلم به فهرست پیش نیاز ها و پیش سازمان دهنده ها بر امر یادگیری جدید و اهداف آموزشی می پردازند. در مرحله ی دوم به تبیین آنچه را که میخواهند بدانند پرداخته و اهداف را مشخص می سازد.
میتوان گفت این روش تا حدودی مبتنی بر اصول نظریه ی یادگیری سازندگی است، یعنی در آن یادگیری های جدید از طریق دانش های قبلی شکل می گیرد ، دانش قبلی سرمایه است که رشد آتی بر آن استوار است و دانش های قبلی و پیش نیاز ها ، یادگیرنده را در یادگیری های جدید تر قادر و توانا می سازد.
در مرحله سوم این روش بعد از آن که دانش آموز به کمک معلم هر واحد درسی را تهیه فهرستی از آنچه در باره ی آن موضوع میداند(K) و آنچه را میخواهد بداند (W) شروع میکند ،فهرست دیگر از آنچه دانش آموز فرا گرفته است(L)تهیه میشود.
از ویژگی های این روش، معلم نقش هدایت گر و ارزیابی کننده ی مدام را بر عهده خواهد داشت و دامش آموزان یادگیرنده و ارزشیابی شونده و در عین حال نقش یاد دهنده ی خود را ایفا می نماید. این روش نیز میتواند به روش فردی و هم به صورت گروهی اجرا شود.
در ضمن این روش ترکیبی از فرآیند یاد دهی -یادگیری و فرآیند ارزشیابی است یعنی تنها یک شیوه ی یاددهی- یادگیری به شمار نمی آید و در عین حال تنها یک شیوه ی ارزیابی و ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان بلکه ترکیبی از هر دو عنصر و مولفه ی آموزش و ارزشیابی مستمر و پی در پی است. در این روش دانش آموز با مراجعه به جدول به تغییر عقیده یا پرسش هایی که بدون جواب مانده اند پی می برند و او با استفاده از نکات جدیدی که کسب نموده است پیشرفت و رشد فردی خود را با توصیف اینکه چرا عقایدشان بر اساس تجارب کسب شده تغییر کرده است ارزشیابی میکند.

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
مزایای این روش برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
– دانش آموز محور اصلی در این شیوه است.
-توجه به فرا دانش و سطوح فوقانی حیطه شناختی از مزایای دیگر این روش است.
-هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی قابلیت اجرایی دارد.
-در بیشتر زمینه های درسی قابلیت عملیاتی دارد.
توجه داشته باشید که با همیاری معلم امکان تحقق کامل اهداف این شیوه به نحو احسن اتفاق می افتد.

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
استراتژی KWL چیست؟
آیا این نمودار اساسی اما موثر را قبلاً مشاهده کرده بودید؟ آیا با آن آشنایی دارید؟ ما یک برنامه آماده برای استفاده شما ایجاد کرده ایم. نمودار و چارت KWL یک سازمان دهنده گرافیکی است که به شما در روند یادگیری کمک می کند.
همانطور که در بالا گفتیم KWL مخفف علم و دانشی است که قبلاً دارید ، اطلاعاتی که می خواهید بدانید و خلاصه ای از آنچه در طول فرایند یادگیری خواهید آموخت می باشد. بنابراین ، ما سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است یک نمودار پویا ایجاد کنیم. به این ترتیب ، در حالی که دانش شما در مورد موضوعی که برای فرآیند یادگیری انتخاب می کنید ، در حال رشد است ، می توانید اطلاعات تان را به روز کنید.
علاوه بر این ، سازمان دهنده گرافیک KWL به شما کمک می کند تا اهداف خود را تعیین کنید. زیرا هرگاه درباره چیزی بیشتر بدانید ، بیشتر به آن علاقه مند می شوید و می خواهید بیش از پیش بدانید.
در قرن بیست و یکم ، این صفحه کار KWL محبوب تر و قابل استفاده شد. بنابراین ، جدول KWL کمی گسترش یافته و چند ستون اضافی که می توانند مفید باشند اضافه می شوند. این ستون های جدید به شما امکان می دهد پیشرفت خود را حتی بهتر سازمان دهید.
الگوی KWL ما به شما کمک می کند تا تمام این فرایندهای یادگیری را بصورت کاملا استاندارد در اکسل سازماندهی کنید.
با این حال ، اگر روی پروژه یا کار پیچیده تری کار می کنید ، احتمالاً در این مدت چیزهای زیادی خواهید آموخت. علاوه بر این ، شما ممکن است نه تنها روش خود را تغییر دهید بلکه سوالات و ایده های جدیدی نیز ایجاد کنید ، بنابراین فایل اکسل نسخه پیشرفته پرورش، کمک به یادگیری، مهارت بهترین گزینه برای استفاده خواهد بود. فقط با توجه به دانش فعلی یادداشت های خود را در زیر هر ستون بنویسید و در مدت زمان طولانی بر روی آنها استفاده کنید.

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
چه ستون های اضافی در KWHLAQ داریم ؟
همانطور که متوجه شدید کلمه KWHLAQ چند حرف (سه حرف) از کلمه KWL بیشتر دارد (H و A و Q). این کلمات اضافی را در بند زیر توضیح می دهیم:
H مخفف ” H چطور می توانم یاد بگیرم؟ چگونه می توانم اطلاعات را پیدا کنم؟ ”
A در مورد موارد A است که شما با یادگیری بهتر موضوع و استفاده از آنها برای هدف خود استفاده خواهید کرد.
حرف آخر ، Q (که حرف اول questions می باشد )، سوال جدیدی است که با روند یادگیری ارائه می شود. زیرا همانطور که قبلاً گفتیم هرچه بیشتر بدانید سوالات بیشتری ممکن است داشته باشید.
برای آشنایی بیشتر شما، حروف این کلمه را بصورت انگلیسی شرح می دهیم:
K – What students already KNOW about a topic?
W – WHAT students want to learn or find out?
H – HOW they will research or find the information they want to learn?
L – What students have LEARNED about the topic after taking action?
A – How will students APPLY the knowledge they’ve learned?
Q – What QUESTIONS they still have or have thought of as a result of the learning exercise?
K – آن چه که دانش آموزان از قبل در مورد یک موضوع می دانند؟
W – آن چه که دانش آموزان می خواهند یاد بگیرند یا بدانند؟
H – چگونه آنها اطلاعاتی را که می خواهند یاد بگیرند تحقیق می کنند یا پیدا می کنند؟
L – آن چه که دانش آموزانی پس از اقدام در مورد موضوع یاد گرفته اند؟
A – دانش آموزان چگونه دانش خود را آموخته اند؟
Q – در نتیجه تمرین یادگیری هنوز چه سوالاتی دارند یا فکر کرده اند؟

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
چرا از نمودار KWHLAQ استفاده می شود؟
نمودار KWHLAQ یک روش آموزشی ساده اما موثر است که دانش آموز را در مرکز یادگیری مبتنی بر تحقیق قرار می دهد.
علاوه بر مزایای نمودار اساسی KWL ، به عنوان نسخه توسعه یافته دارای مزایای زیر است:
اطلاعات ارزشمندی را درباره معلومات دانش آموزان در مورد یک موضوع خاص (ارزیابی تشخیصی) در اختیار معلمان قرار می دهد.
با کمک به دانش آموزان برای یادگیری از یکدیگر (یادگیری نظیر به نظیر) یادگیری جمعی ایجاد می کند.
معلمان را قادر می سازد تا برنامه های درسی لذت بخش تری ایجاد کنند که علایق ، سوالات و نیازهای دانش آموزان را برطرف کند.
علاقه و کنجکاوی ایجاد می کند و دانش آموزان را تشویق می کند تا ایده های خود را فراتر از درس یا آموزش ارائه شده در محیط کلاس گسترش دهند.
با پرسش از آنها چگونه دانش خود را به کار می گیرند ، یک تجربه معتبرتر را تسهیل می کند.
چه کسی باید از نمودار KWHLAQ استفاده کند؟
نمودار KWHLAQ برای یادگیری گروهی ، کمک به یادگیری، افزایش مهارت و مستقل و ارزیابی تکوینی مفید است. معلمان و مربیان می توانند از این روش برای ایجاد برنامه های درسی سفارشی ، دانش آموز محور استفاده کنند در حالی که هنوز به یک برنامه درسی یا اهداف یادگیری سازمانی پیوند دارند.
محققان مستقل می توانند از این مدل برای سازماندهی ایده های خود و پیگیری پیشرفت آنها استفاده کنند.
از آنجا که روش KWHLAQ اطلاعات را به عنوان دنباله ای از مراحل داربست ارائه می دهد ، به ویژه برای زبان آموزان بصری ، جوان و ESL بسیار مفید است.
دانش آموزان آنچه را که از قبل در مورد موضوع در ستون “آنچه من می دانم” در الگوی KWHLAQ می دانند ، طوفان می کنند. این یک فرصت شگفت انگیز برای دانش آموزان است تا دانش فعلی خود را به افزایش دهند. سپس دانش آموزان در نظر می گیرند که چه چیز دیگری می خواهند در مورد موضوع کشف کنند و بخش “آنچه می خواهم بدانم” در جدول KWHLAQ را پر می کنند. معلمان همچنین می توانند با افزودن ایده هایی به لیست ، مناطقی را که امیدوارند دانش آموزان یاد بگیرند ، پیشنهاد دهند.
از دانش آموزان بخواهید ستون “چگونه می فهمم” را با ایده هایی درباره چگونگی یافتن پاسخ های مورد نیاز خود جمع کنند. این ممکن است شامل طوفان فکری و جستجو در Google در مورد موضوع ، سوالاتی برای پرسیدن از شخص یا ایده هایی برای آزمایش برای فهمیدن باشد. این یک روش عالی برای بررسی درک دانش آموزان و راهنمایی بیشتر آنها در مورد چگونگی یافتن اطلاعات قابل اعتماد و دقیق است.

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
مراحل استفاده از برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
تعیین موضوع
با همکاری و به اشتراک گذاری همه ایده ها با گروه برای بحث ، مرتبه تفکر بالاتر را ارتقا دهید. بازخورد دهید ، به سوء برداشت ها بپردازید و سوالات واضح بپرسید. درباره اتفاقات بعدی بحث کنید. برای خود آموزی ، این طرح می تواند قالب نتیجه گیری تحقیق آنها (کمک به یادگیری، افزایش مهارت)، نقاط عطف ارائه دهد. برای کار در کلاس و آموزش ، این موضوع ممکن است شامل برنامه ها و آمادگی قبل از کلاس باشد.
موضوع را برای تمرین KWHLAQ تنظیم کنید و هدف و دامنه را تعیین کنید. درباره چگونگی بهره مندی دانش آموزان از یادگیری موضوع و دلیل اهمیت آن بحث کنید. اطلاعات ، مفاهیم و سوالات / دستورالعمل هایی را که می توانند به دانشجویان در روند ایده پردازی کمک کنند ، معرفی کنید.
طوفان فکری (KWH)
دانش آموزان آنچه را که از قبل در مورد موضوع در ستون “آنچه من می دانم” در الگوی KWHLAQ می دانند ، طوفان می کنند. این یک فرصت شگفت انگیز برای دانش آموزان است تا دانش فعلی خود را به اشتراک بگذارند.
دانش آموزان سپس در نظر می گیرند که چه چیز دیگری می خواهند در مورد موضوع کشف کنند و بخش “آنچه می خواهم بدانم” در جدول KWHLAQ را پر می کنند. معلمان همچنین می توانند با افزودن ایده هایی به لیست ، مناطقی را که امیدوارند دانش آموزان یاد بگیرند ، پیشنهاد دهند. از دانش آموزان بخواهید ستون “چگونه می فهمم” را با ایده هایی درباره چگونگی یافتن پاسخ های مورد نیاز خود جمع کنند.
این ممکن است شامل طوفان فکری شرایط جستجوی Google در مورد موضوع ، سوالاتی برای پرسیدن از شخص یا ایده هایی برای آزمایش برای فهمیدن باشد. این یک روش عالی برای بررسی درک دانش آموزان و راهنمایی بیشتر آنها در مورد چگونگی یافتن اطلاعات قابل اعتماد و دقیق است.
نکته: تصمیم بگیرید که آیا دانش آموزان به صورت جداگانه یا مشترک طوفان فکری می کنند تهیه یک نمودار واحد با جمع آوری ورودی از کل گروه می تواند یک تجربه جذاب و تعاملی باشد.
با این حال ، اگر هدف ایجاد برنامه های فردی و در اختیار قرار دادن فضای دانشجویی برای هر دانش آموز بدون فشار همسالان است ، سبک طوفان مغزی را برای تکمیل جداگانه نمودارهای مستقل تنظیم کنید. تصمیم بگیرید که آیا دانش آموزان به طور ناشناس طوفان فکری می کنند یا خیر دسترسی به ابزاری آنلاین مانند GroupMap به معلم امکان می دهد تا مشارکت های خود را ناشناس انجام دهد تا دانش آموزان بتوانند ایده های خود را بدون ترس و شرم بیان کنند. همچنین این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کند تا در هر زمان به روز شوند و امکان تأمل به موقع را فراهم می کنند.
بررسی (KWH)
با همکاری و به اشتراک گذاری همه ایده ها با گروه برای بحث ، تفکر مرتبه بالاتر را ارتقا دهید (کمک به یادگیری، افزایش مهارت). بازخورد دهید ، به سوء برداشت ها بپردازید و سوالات واضح بپرسید. درباره اتفاقات بعدی بحث کنید. برای خودآموزی ، این طرح می تواند قالب نتیجه گیری تحقیق آنها ، نقاط عطف ارائه ، و غیره باشد. برای کار در کلاس و آموزش ، این ممکن است شامل برنامه ها و آمادگی قبل از کلاس باشد.
نکته: تصمیم بگیرید که آیا دانش آموزان به ایده های برتر رای می دهند یا خیر یک مرحله توصیه شده در اینجا این است که از دانش آموزان بخواهید در مورد سوالات اصلی خود رای دهند تا به تمرکز زمان و فعالیت آنها کمک کند.
دانش آموزان می توانند با انگشت شست ساده به گزینه های خود رأی دهند یا می توانند از سیستم رأی گیری نقطه ای برای توزیع یک یا چند رأی در لیست های جمع شده استفاده کنند.
درس را اجرا کنید
اکنون دانش آموزان می توانند در مورد اطلاعات تحقیق کنند ، یا معلم می تواند در صورت لزوم درس را اجرا کند. معلمان و مربیان برنامه های درسی خود را بر اساس نیاز دانش آموزان و اهداف کلی تدوین می کنند. فراگیران مستقل در مناطقی که نیاز به یادگیری بیشتر دارند مطالعه و تحقیق می کنند.
طوفان مغزی (LAQ)
بعد از مرحله یادگیری ، از دانش آموزان بخواهید که چه دانشی را کسب کرده اند و در مورد ستون “L-What I Learn” نمودار KWHLAQ استفاده کنند.
در حالت ایده آل ، با پایان مطالعه ، به تمام زمینه های “W- آنچه می خواهم بدانم” پرداخته شده است ، هرگونه تصور غلط در ستون “K- آنچه من می دانم” روشن شده است ، و دانش آموزان دانش موضوعی که آنها می خواهند و نیاز دارند. دانش آموزان باید تلاش کنند تا مشخص کنند چگونه از دانش جدید خود استفاده می کنند و چه اقداماتی را باید به جلو انجام دهند.
بسته به موضوع و نتایج ، دانش آموزان ممکن است بتوانند دانش جدید را در زمینه های دیگر ، یا حتی زندگی شخصی خود استفاده کنند. این ایده ها را در ستون “A- چگونه من این دانش را اعمال می کنم” ثبت کنید.(کمک به یادگیری، افزایش مهارت) در آخر ، از دانش آموزان بخواهید مناطقی را که هنوز درباره آنها سوال دارند شناسایی کنند و سوالات جدیدی را که در نتیجه تمرین یادگیری به وجود آمده اند ، فاش کنند. این ایده ها در ستون “Q – سوالاتی که هنوز دارم” از الگوی KWHLAQ وجود دارد.
بازبینی (LAQ)
بحث و تبادل نظر گروهی احتمالاً برخی از شکاف های دانش را روشن می کند. معلمان می توانند از نمودار تلفیقی نهایی برای اطلاع و بهبود برنامه های درسی آینده استفاده کنند.

پرورش ذهن – تقویت ذهن – KWL و KWHLAQ – یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی
خلاصه ویژگی های نمودار KWL نسخه پیشرفته برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت – تحت اکسل:
روند یادگیری خود را با نمودار KWL پیگیری کنید
آماده چاپ کامل
یادداشت های اطلاعاتی گنجانده شده است
نیازی به نصب نیست. آماده برای استفاده.
هم در Mac و هم در Windows کار می کند
شامل کد VBA یا ماکرو نمی باشد
سازگار با اکسل 2007 و نسخه های بعدی
این نمودار KWL برای استفاده در الگوی اکسل آماده و ارائه شده است. اگر به گزارش های خود نیاز به سفارشی سازی دارید یا به الگوهای پیچیده تری نیاز دارید ، لطفاً به صفحه تماس با ما مراجعه کنید .
کارمند سونار وب –
برنامه پرورش، کمک به یادگیری، مهارت – بدون محدودیت تحصیلی