دانلود فایل اکسل نمودار SIPOC نقشه برداری تحلیل فرایندهای کسب و کار
799.000 تومان قیمت اصلی 799.000 تومان بود.590.000 تومانقیمت فعلی 590.000 تومان است.
توضیحاتی کوتاه در مورد فایل اکسل نمودار SIPOC نقشه برداری تحلیل فرایندهای کسب و کار
دو نسخه انگلیسی و فارسی (فایل اکسل دو زبانه در یک فایل زیپ دانلود خواهید کرد)
- بدون نیاز به نصب، آماده برای استفاده.
- برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
- قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
- شامل ماکروی VBA خاصی نمی باشد.
- اوپن سورس.
- فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
- تمامی شیتها بدون قفل هستند و قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
- توضیحات کامل و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
فهرست
Toggleاین محصول، یک فایل اکسل نمودار SIPOC نقشه برداری تحلیل فرایندهای کسب و کار می باشد. یک نقشه فرآیند سطح بالا ایجاد کنید و شفافیت را افزایش دهید. بدون نیاز به نصب آماده استفاده.
آیا برای بهبود فرآیندهای شرکت خود تلاش می کنید؟ آیا برای اندازه گیری تمام جنبه های کسب و کار خود به یک الگوی همه کاره نیاز دارید؟ بنابراین، این الگوی اکسل نمودار SIPOC دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید!
در حالی که فرآیندهای کسب و کار می توانند پیچیده باشند، الگوی SIPOC Diagram Excel روشی ساده برای مشاهده اینکه چگونه هر جزء از فرآیند با هم تناسب دارد.
مزایای نمودار شش سیگما SIPOC در اکسل چیست؟
- از آن به عنوان گام آغازین حل مسئله در گردش کار استفاده کنید.
- قبل از شروع یک فرآیند مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند.
- از آن در مراحل بعدی استراتژی شش سیگما DMAIC استفاده کنید.
- به تیم ها کمک کنید تا مشخص کنند که چه کسی مشتری واقعی است.
- چه کسانی تامین کنندگان فرآیند هستند و غیره.
نمودار Sipoc چیست؟
نمودار sipoc یک ابزار Six Sigma و نوعی نمودار گردش کار است که برای مستند سازی فرآیندهای تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.
sipoc از حروف اول این کلمات تشکیل شده است: Suppliers (تامین کنندگان)، Inputs (ورودیها)، Process (فرآیند)، Outputs (خروجیها) و Customer (مشتری).
این ابزار، ورودیها و خروجیهای یک یا چند فرآیند تجاری را در یک جدول خلاصه کرده و آنها را از ابتدا تا انتها به صورت بصری مستند سازی میکند. همچنین، به شما کمک میکند تا یک فرآیند کسب و کار جدید را پیش از اجرای آن بررسی کنید.
از آنجا که در این نمودار جزئیات چندانی در مورد فرآیندها وجود ندارد، معمولا به آن «نقشه فرآیند سطح بالا» نیز گفته میشود.
ابزار sipoc از طریق تجسم فرآیندها، محدود کردن اطلاعات (فقط به آنچه برای مدیریت لازم است)، به ساده سازی گردش کار، شناسایی مشکلات، حل آنها و حذف فعالیتهای بیهوده کمک میکند. به این ترتیب میتواند نواحی فرآیندی نیازمند بهبود را شناسایی کند.
نمودار sipoc از جنبش مدیریت کیفیت جامع به دست آمد و توسط متخصصان مدیریت ناب و مدیریت شش سیگما Six Sigma پذیرفته شد.
در یک شناسنامه فرآیند sipoc باید بخشی از هر کدام از موارد زیر وجود داشته باشد:
- منابع: چه ابزارها، محصولات، خدمات یا موادی باید در فرآیندهای کسب و کار شما وجود داشته باشند، تا نتیجه نهایی برای مشتریان شما ایجاد شود؟
- ورودی: کدام دادهها باید وارد فرآیند شوند؟ برای افزودن یا اصلاح منابع موجود به چه چیزهایی نیاز دارید؟
- فرآیند: اکنون باید کارکردهای اساسی کسب و کار خود را در زمان اجرای دستورالعمل جدید فهرست کنید. بررسی کنید که کدام فرآیندها را میتوانید خودکار کنید؟ کدام فرآیندها به صورت دستی انجام میشوند؟ آیا لازم است برای مدیریت فرآیندها کارمندان جدید استخدام کنید؟
- خروجی: حالا زمان آن است که به حفظ استانداردها و استفاده از فرآیندهایی برای کنترل کیفیت فکر کنید. بررسی و آزمایش محصولات و خدمات قبل از تولید انبوه و ورود به بازار، در این قسمت انجام میشود.
- مشتریان: فقط نقطه خرید را در نظر نگیرید، بلکه به کل تجربه مشتری فکر کنید. میتوانید با انجام چند تمرین sipoc ، قبل از اجرای فرآیندها، متوجه شوید که میخواهید نتیجه نهایی چگونه باشد؟
بخش های قالب اکسل نمودار SIPOC:
1. منو
اساساً این نمودار SIPOC دارای 7 صفحه مختلف است. بیایید یک به یک آنها را بررسی کنیم.
به سادگی جریان فرآیند خود را مرحله به مرحله در منو وارد کنید. ممکن است به مدتی نیاز داشته باشید تا با تیم خود به آن بپردازید و تمام مراحل مربوط به تولید یک خدمات یا محصول را مشخص کنید.
همچنین دو بخش دیگر در اینجا وجود دارد: ناوبری و تنظیمات.
1.1: پیمایش :
روی هر دکمه کلیک کنید تا به برگه خاصی بروید، که مکانی عالی برای مرور سریع و بررسی مجدد کارتان است .
1.2: تنظیمات :
این بخش بسیار مهمی از الگوی SIPOC Diagram Excel است. به سادگی فرد مسئول را تعریف کنید و برخی از اصطلاحات را برای وضعیت اقدام مانند “در حال انجام”، “تکمیل شده” و غیره اضافه کنید.
2. ورودی و تامین کننده:
از گزینه کشویی برای انتخاب رابطه فرآیند در نمودار SIPOC استفاده کنید
اولاً، در این برگه 2 جدول مختلف برای: ” ارتباط ورودی و فرآیند ” و ” ارتباط تامین کننده و ورودی ” دارید . سپس، ورودیها و تأمینکنندگان خود را اضافه کنید و سپس « فرآیند مورد استفاده در » و « ورودیهای ارائه شده » را از منوهای کشویی انتخاب کنید.
برای روشن شدن، اگر برجستههای قرمز را میبینید، به این معنی است که مقادیر تکراری دارید .
اطلاعات : شما محدودیت 10 شماره برای ورودی و تامین کننده دارید. اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، روی “+” کلیک کنید و مورد جدیدی اضافه کنید.
3. خروجی و مشتری:
ثانیاً، همان مراحل صفحه قبل را دنبال کنید تا ” ارائه شده توسط فرآیند ” برای خروجی ها و ” خروجی های دریافت شده ” برای مشتریان تکمیل شود.
4. برگه نمودار SIPOC:
در این قسمت نمودار SIPOC را مشاهده می کنید که جریان کار را با استفاده از عناصر و فلش ها نشان می دهد.
5. اهداف و واقعیات:
اهداف را تعیین کنید و آنها را در رویکرد شش سیگما دنبال کنید
در این قسمت، برای هر عنصر تامین کننده، ورودی، فرآیند، خروجی و مشتری اهداف تعیین کنید و آنها را دنبال کنید. علاوه بر این، شما باید یک نام دسته (تامین کننده، ورودی، فرآیند، خروجی، مشتری) و نام عنصر را برای تعریف یک هدف انتخاب کنید.
6. لیست فعالیت های Action List of SIPOC Diagram Excel:
تیم خود را جمع آوری کنید تا برگه Action List را با جزئیات کامل مرور کند. از منوی بازشو، نام رده و مورد را انتخاب کرده و به ستون بعدی بروید.
علاوه بر این، در این بخش اقدامی را به یک فرد مسئول اختصاص دهید. همچنین، میتوانید برای هر اقدام در این الگوی SIPOC Diagram Excel یک مهلت تعیین کنید. در نهایت هر از چند گاهی به این برگه مراجعه کنید تا وضعیت کار را به روز کنید و نسبت پیشرفت را ببینید.
7. داشبورد:
در نهایت، در اینجا خلاصه ای از اقدامات شما آمده است . برای مشاهده تجزیه و تحلیل بهتر ، می توانید به سادگی نمودارها را با استفاده از گزینه های کشویی فیلتر کنید . علاوه بر این، وضعیت هدف را می توان در سمت راست داشبورد پیدا کرد.
داشبورد با نمودارهای مختلف برای تجزیه و تحلیل ورودی های تامین کنندگان فرآیند خروجی مشتریان
خلاصه ویژگی های قالب اکسل نمودار SIPOC:
- نمای کلی نمودار SIPOC در اکسل
- تعریف تمام مراحل فرآیند
- لیست اقدام برای ردیابی وضعیت هر کار
- قالب آماده چاپ
- یادداشت های اطلاعاتی گنجانده شده است
- قالب آماده برای استفاده
- هم روی مک و هم روی ویندوز کار می کند
- سازگار با اکسل 2010 و نسخه های بعدی
- شامل هیچ کد VBA یا ماکرو نمی شود
کارمند سونار وب –
دانلود فایل اکسل نمودار SIPOC نقشه برداری تحلیل فرایندهای کسب و کار