مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل * مدل 7s McKinsey * McKinsey 7S Model

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 490.000 تومان بود.قیمت فعلی 390.000 تومان است.

توضیحاتی کوتاه در مورد مدل 7s مک کینزی (McKinsey) در اکسل * مدل 7s McKinsey * McKinsey 7S Model

دو نسخه انگلیسی و فارسی (دو فایل اکسل در یک فایل زیپ دانلود خواهید کرد)

  • بدون نیاز به نصب، آماده برای استفاده.
  • برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
  • قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
  • شامل ماکروی VBA نمی باشد.
  • فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
  • تمامی شیت‌ها بدون قفل هستند و قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
  • توضیحات کامل و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
دانلود فایل، بمحض پرداخت
محصول آپدیت می باشد. نوشته تصاویر و تاریخ ممکن است مربوط به تصاویر نسخه قبلی باشند.
شناسه محصول: 1437-1 دسته: برچسب: , , ,
توضیحات

مدل 7S مک کینزی (McKinsey 7S Model) یک ابزار مدیریتی قدرتمند است که بر هفت عنصر اصلی تمرکز دارد: ساختار، استراتژی، سیستم‌ها، ارزش‌های مشترک، سبک، کارکنان و مهارت‌ها. برای تحلیل و پیاده‌سازی این مدل در اکسل، می‌توان از جداول و نمودارهای تعاملی استفاده کرد که هر یک از این عناصر را به‌طور دقیق بررسی و تحلیل کنند.

هفت عنصر از مدل هفت S مکنزی

فرضیه اصلی مدیریت مدل هفت S مکنزی این است که هفت عنصر داخلی در سازمان وجود دارند که باید هماهنگ شوند تا سازمان بتواند موفق باشد.

عناصر سخت

عناصر سخت قابل لمس هستند، شناسایی آن‌ها آسان بوده و تأثیرگذاری بیشتری دارند، مانند بیانیه‌های استراتژی، برنامه‌های سازمانی، نمودارهای سازمانی و سایر اسناد.

  • استراتژی: برنامه شرکت شما برای افزایش مزیت رقابتی.
  • ساختار: نحوه سازماندهی شرکت شما و اینکه چه کسی به چه کسی گزارش می‌دهد.
  • سیستم‌ها: رویه‌ها، فرایندها و روال کارمندان که نحوه انجام کار را مشخص می‌کنند.

عناصر نرم

توصیف این عناصر دشوارتر است زیرا مهارت‌های کارکنان، ارزش‌های شرکت و فرهنگ سازمان را در بر می‌گیرند که به طور مداوم در حال توسعه و تغییر هستند.

  • ارزش‌های مشترک: ارزش‌های اصلی که در فرهنگ سازمانی و اخلاق کار فردی منعکس می‌شوند.
  • سبک: الگوهای رفتاری معمولی گروه‌هایی مانند مدیران و سایر متخصصان.
  • کارکنان: کارمندان شرکت شما و توانایی‌های کلی آن‌ها.
  • مهارت‌ها: صلاحیت‌های اصلی سازمان و قابلیت‌های متمایز آن.

نمودار زیر نشانگر وابستگی متقابل هر هفت عنصر است.

 

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-ارتباط

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-ارتباط

 

چگونه از مدل هفت S مکنزی استفاده کنیم؟

وابستگی‌های متقابل در این چارچوب توسعه استراتژی، به این معنی است که اگر یک عنصر تغییر کند، شما باید شش عنصر دیگر را برای تجزیه و تحلیل آماده کرده، تأثیر این تغییر بر روی آن‌ها و چگونگی نیاز هر یک از تغییرات برای همسو نگه داشتن اهداف سازمانی را تعیین کنید.

خلاصه ی از هفت عامل عبارتند از:

  1. استراتژی (Strategy): برنامه شرکت برای رسیدن به اهداف خود.
  2. ساختار (Structure): نحوه سازماندهی شرکت و تقسیم کار.
  3. سیستم ها (Systems): رویه ها، فرآیندها و روال هایی که نحوه انجام کار را مشخص می کنند.
  4. سبک (Style): نحوه رهبری و مدیریت سازمان.
  5. کارکنان (Staff): مهارت ها، دانش و تجربه کارکنان.
  6. مهارت ها (Skills): مهارت ها و دانشی که کارکنان برای انجام کار به آن نیاز دارند.
  7. ارزش های مشترک (Shared Values): اعتقادات و ارزش هایی که اعضای سازمان به اشتراک می گذارند.

 

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-تشخیص

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-تشخیص

 

مراحل اجرای مدل

  1. عناصری را که باید همسو شوند، مشخص کنید

هر یک از هفت عنصر را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود آیا به طور موثر با عناصر دیگر همسو هستند یا خیر.

به عنوان مثال، اگر یک استراتژی طراحی کرده‌اید که متکی به معرفی سریع محصول است، اما از یک ساختار ماتریسی با روابط متناقض استفاده می‌کنید که مانع ایجاد یک محیط کاری تحت مدیریت چابک می‌شود، تضادی وجود دارد که نیاز به تغییر استراتژی یا ساختار خواهد داشت.

برای انجام تجزیه و تحلیل هفت S مکنزی، به این سوالات پاسخ دهید:

استراتژی

  • هدف شرکت شما چیست؟
  • منابع چگونه برای تحقق این هدف استفاده می‌شوند؟
  • چه چیزی در مورد شرکت شما منحصر به فرد است؟
  • چگونه با تغییر شرایط بازار سازگار می‌شوید؟

ساختار

  • شرکت چگونه سازمان یافته است؟
  • تصمیم‌گیری‌ها چگونه انجام می‌شوند؟
  • کارمندان چگونه خود را با استراتژی شرکت همسو می‌کنند؟
  • چگونه اطلاعات به اشتراک گذاشته می‌شود؟

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-داشبورد

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-داشبورد

سیستم‌ها

  • چه سیستم‌های مالی برای دستیابی به منابع وجود دارد؟
  • چه سیستم‌هایی برای استخدام، ترفیع و ارزیابی عملکرد وجود دارد؟
  • چه فرایندها، رویه‌ها و روال‌هایی برای انجام کار در نظر می‌گیرید؟

ارزش‌های مشترک

  • ارزش‌هایی که سازمان بر اساس آن‌ها بنا شده‌اند، کدامند؟
  • ارزش‌ها چگونه روند کاری شما را تغییر می‌دهند؟

سبک

  • سبک رهبری شما چیست؟
  • پاسخگویی کارکنان به مدیریت چگونه است؟
  • آیا کارمندان عملکردی رقابتی، مشارکتی یا همکارانه دارند؟

کارکنان

  • آیا تعداد فعلی کارمندان برای تحقق اهداف کافی است؟
  • آیا نیاز به نیروی انسانی وجود دارد؟
  • آیا در توانایی‌ها یا منابع مورد نیاز شکاف وجود دارد؟

مهارت‌ها

  • کارکنان برای ارائه محصولات و خدمات اصلی چه مهارت‌هایی دارند؟
  • آیا مهارت‌های فعلی کارمندان شما کافی است؟
  • سازمان چه کارهایی را به خوبی انجام می‌دهد؟
  • چگونه مهارت‌ها نظارت، ارزیابی و بهبود می‌یابند؟

بعد از اینکه به این سوالات پاسخ دادید، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال همسویی، سازگاری، درگیری‌ها، شکاف‌ها، نقاط قوت و ضعف باشید.

 

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-خلاصه آنالیز

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-خلاصه آنالیز

 

  1. برای خود یک طراحی سازمانی بهینه تعیین کنید

وقتی بتوانید طراحی سازمانی را که برای شما بیشترین تأثیر را دارد، تعیین کنید، تعیین اهداف و برنامه‌های عملیاتی بسیار آسان خواهد بود. برای یافتن طراحی بهینه برای سازمان خود، می‌توانید رقبا و یا سایر دپارتمان‌های شرکت را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای آن‌ها مفید بوده است.

  1. تصمیم بگیرید که چه چیزی باید تغییر کند

در این مرحله، شما یک برنامه عملی ایجاد خواهید کرد که شامل جزئیات عناصری است که باید همسو شوند و همچنین مراحلی که باید برای دسته‌بندی مجدد انجام دهید. به عنوان مثال، اگر سبک مدیریت برخی از مدیران شما با ارزش‌های شرکتتان مطابقت نداشته باشد، تصمیم بگیرید که چه تغییراتی باید اعمال گردد.

با استفاده از داده‌هایی که از تغییرات سازمانی جمع‌آوری کرده‌اید و هر آنچه از تجزیه و تحلیل چگونگی اجرای موفقیت‌آمیز رقبا در گذشته می‌دانید، می‌توانید یک نمودار جریان داده برای برای ترسیم بصری روند تغییر خود به دست آورید.

نمودار جریان داده

نمودار جریان داده باید شامل روال‌ها و فرآیندهایی باشد که اکنون وجود دارد تا چگونگی تغییر آن‌ها در آینده را مد نظر قرار دهید. نمودار جریان داده باید به راحتی قابل دسترسی باشد تا به شما و تیمتان اجازه دهد نقاط قوت و ضعف را تجزیه و تحلیل کرده و در هنگام پیشنهاد برای تغییرات آینده، همکاری موثری داشته باشید.

 

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-طرح عملیات

مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل-طرح عملیات

 

  1. تغییرات را اجرا کنید

پس از تصمیم‌گیری درباره تغییراتی که باید ایجاد کنید و آمارگیری کامل از همه افراد درگیر در پروژه، باید تغییرات را پیاده‌سازی کنید. فقط تغییراتی که به درستی اجرا شوند، تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهند داشت. افرادی را در سازمان خود پیدا کنید (یا مشاورانی را بیاورید) که تجربه اجرای روان تغییرات را دارند.

هنگامی که تغییرات زیادی باید ایجاد شوند، ممکن است ایده خوبی باشد که آن‌ها را به صورت آهسته و مرحله‌ای اجرا کنید تا سازمان یک باره بیش از حد تحت فشار قرار نگیرد.

  1. هفت عنصر را در چارچوب توسعه استراتژی خود مرور کنید

مدل هفت S مکنزی، پویا است و باید زود به زود تغییر کند زیرا در جستجوی راه‌هایی برای کارآیی بیشتر و رشد کسب و کار شماست. هر از گاهی به مدل برگردید و عناصر را مرور کنید تا در صورت لزوم دوباره آن‌ها را مرتب کنید. از آنجا که تغییر یک عنصر همیشه بر روی سایر عناصر موجود در مدل تأثیر دارد، بسیار مهم است که به طور مداوم بررسی‌ها را انجام داده و آن‌ها را تطبیق دهید تا دچار سکون نشده و سهم بازار خود را از دست ندهید.

 

1 دیدگاه برای مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل * مدل 7s McKinsey * McKinsey 7S Model

  1. کارمند سونار وب

    مدل 7s مک کینزی McKinsey در اکسل * مدل 7s McKinsey * McKinsey 7S Model

دیدگاه خود را بنویسید