متد RICE رایس * اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 599.000 تومان بود.قیمت فعلی 499.000 تومان است.

توضیحاتی کوتاه در مورد اکسل اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method * رایس

دو نسخه انگلیسی و فارسی (دو فایل اکسل جداگانه در یک فایل زیپ دانلود خواهید کرد)

  • بدون نیاز به نصب، آماده برای استفاده.
  • برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
  • قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
  • شامل ماکروی VBA  نمی باشد.
  • اوپن سورس.
  • فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
  • تمامی شیت‌ها بدون قفل هستند و قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
  • توضیحات کامل و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
دانلود فایل، بمحض پرداخت
محصول آپدیت می باشد. نوشته تصاویر و تاریخ ممکن است مربوط به تصاویر نسخه قبلی باشند.
شناسه محصول: 1402-1 دسته: برچسب: , , , ,
توضیحات

در این صفحه از وب سایت سونار وب، با برنامه اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method * رایس در خدمت شما عزیزان هستیم.

 

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-رایس

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-رایس

 

امتیاز رایس چیست؟

RICE، مخفف Reach ، Impact، Confidence و Effort، مدل قدرتمند برای اولویت بندی محصولات ، وظایف، ویژگی ها یا پروژه ها بر اساس رویکرد کمی است یا بعبارتی دیگر یک چارچوب اولویت‌بندی ساده برای کمی‌سازی ارزش بالقوه ویژگی‌ها، ایده‌های پروژه و برنامه‌ها است. امتیاز رایس به مدیران محصولات کمک می‌کند تا مقدار تخمینی یک ویژگی یا ایده پروژه را کمی کنند، بنابراین در زمان تصمیم‌گیری برای ترتیب کار، آن‌ها می‌توانند راحت‌تر مرتب‌سازی کنند. و این روش به تیم ها کمک می کند تا ابتکارات خود را با توجه به این چهار عامل ارزیابی و رتبه بندی کنند.

فرمول مدل RICE به صورت زیر بیان می شود:

 

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-فرمول

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-فرمول

 

مدیران محصول دارای صد برنامه مختلف هستند که می‌توانند در هر زمان مشخص روی آن‌ها کار کنند. مسئله اصلی اولویت‌بندی به این می‌رسد که بدانید ابتدا باید چه کار کنید. یک چارچوب آسان مانند رایس می‌تواند این فرایند را برای مدیران محصول استانداردسازی کند.

مانند تمام اختراعات، اولویت‌بندی رایس از یک ضرورت متولد شد. شان، که با تیم رشد اینترکام کار می‌کرد، به چیزی نیاز داشت که بتواند غریزه را از روند اولویت‌بندی حذف کند.

شرح : Reach |  Impact |  Confidence  |  Effort

Reach * دسترسی:

دسترسی: اولاً، این عدد تخمین می‌زند که انتظار دارید پروژه در یک بازه زمانی معین روی چند نفر تأثیر بگذارد.

تخمین زدن اینکه در یک دوره ی معین (ما ۱۲ ماهه در نظر گرفتیم) چه تعداد مشتری را تحت تاثیر قرار خواهیم داد. ما برای هر لاین محصول تعداد درگیری هر سرویس رو مد نظر قرار دادیم.

Impact * تاثیر :

تأثیر: در مرحله دوم، شما باید سطح تأثیر پروژه را بر روی آن افراد در مقیاس عددی وارد کنید.

برای تمرکز روی سرویس هایی که ما را به به سمت اهدافمون هدایت میکنند، تاثیر آنر را روی جامعه هدف خاص میسنجیم. مثلا در با استفاده از این فیچر یا سرویس تخمین می زنیم که هر مشتری که این را می بیند تاثیر زیادی برای تبدیل به اکشن یا افزایش اینگیجمنت خواهد داشت.

در اینجا مقدارهای کیفی را به عدد تبدیل میکنیم مثلا : 3 برای “تأثیر زیاد” ، 2 برای “زیاد” ، 1 برای “متوسط” ، 0.5 برای “کم” و در آخر 0.25 برای “خیلی کم” و از آن ها استفاده کنید.

Confidence * شور و شوق (اعتماد):

اعتماد: ثالثاً، این درصد میزان اطمینان شما را در مورد برآوردهای شما نشان می دهد.

شور و شوق برای ارائه این سرویس یا فیچیر یا زیرمحصول؛ ممکن است در استدلال کردن برای ارائه فیچر داده های قابل استناد زیادی نداشته باشیم ولی فکر می کنیم تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، اینجاست که به این پارامتر نمره ی بالایی اختصاص خواهید داد؛ می توانید مقدارهای کیفی را به عدد تبدیل کنید مثلا : 100% برای “شوق زیاد” ، 80% برای “معمولی” ، 50% برای “کم” و از آن ها استفاده کنید.

Effort * تلاش :

تلاش: در نهایت، این مقدار کار مورد نیاز تیم شما است که معمولاً بر حسب نفر-ماه یا واحد زمان دیگری اندازه‌گیری می‌شود.

برای حرکت سریع و تأثیرگذاری با کمترین تلاش ، کل زمان مورد نیاز یک پروژه را از همه اعضای تیم خود تخمین بزنید: محصول ، طراحی و مهندسی.

تلاش با “فرد – ماه” تخمین زده می شود (کاری که یک عضو تیم می تواند در یک ماه انجام دهد). در اینجا ناشناخته های زیادی وجود دارد ، بنابراین من برآورد خود را با رعایت اعداد کامل (یا 0.5 برای هر چیزی که کمتر از یک ماه باشد) تخمین می زنم.

مثلا یک سرویس حدود یک هفته برنامه ریزی ، 1-2 هفته طراحی و 2-4 هفته زمان مهندسی طول خواهد کشید. من به آن نمره تلاش 2 ماهه می دهم.

یا یک سرویس چندین هفته برنامه ریزی ، مقدار قابل توجهی از زمان طراحی و حداقل دو ماه از وقت یک مهندس به طول خواهد انجامید. من به آن نمره تلاش 4 نفر در ماه می دهم.

یا سرویسی فقط به یک هفته برنامه ریزی ، بدون طراحی جدید و چند هفته زمان مهندسی نیاز دارد. من به آن نمره تلاش 1 نفر در ماه می دهم.

توجه: اگر در مورد شماره دسترسی مطمئن نیستید، می‌توانید جنبه‌های مدل ICE (تأثیر، اطمینان، تلاش) را نیز تطبیق دهید، که یک نوع ساده‌تر است که به‌ویژه برای ارزیابی ایده‌ها در جایی که دسترسی عامل مرتبطی نیست، استفاده می‌شود.

این فایل شامل کاربرگ اولویت بندی برای مدیریت پروژه می باشد. قالب RICE Framework را برای اولویت بندی پروژه های خود دانلود کنید. این قالب اکسل قابل چاپ، ویرایش و بصورت دانلود فوری و آنی می باشد.

آیا می خواهید در بین پروژه های خود اولویت بندی کنید؟ در اینجا الگوی چارچوب RICE ما در اکسل برای ارزیابی همه پروژه های شما و محاسبه امتیازات RICE در اختیار شما سروران گرامی قرار داده ایم.

یک الگوی مدل RICE این معیارها را در قالبی ساختاریافته، اغلب در ابزارهایی مانند Excel، Google Sheets یا سایر صفحات گسترده سازماندهی می کند.

مقیاس پیشنهادی شان است (با چند مثال):

  • ۱۰۰٪ اعتماد به نفس بالاست. من ۱۰۰٪ به این ایده اطمینان دارم زیرا ۱۰۰٪ کاربران از طراحی جدید با موفقیت استفاده کرده‌اند.
  • ۸۰٪ اعتماد به نفس متوسط ​​است. من به این ایده ۸۰٪ اطمینان دارم. من ۱۰۰٪ به آن اطمینان ندارم زیرا تیم توسعه برخی از فاکتورهای هزینه را مطرح کرد که من در برآوردهای خود در نظر نگرفتم.
  • ۵۰٪ اعتماد به نفس کم است. من به این ایده اطمینان کمی دارم زیرا در حالی که برخی از مشتریان نسبت به آن ابراز نیاز می‌کنند، من هیچ تحقیقی انجام نداده‌ام تا ببینم چرا آن‌ها ممکن است فکر کنند که به آن نیاز دارند.
  • هر امتیازی زیر ۵۰٪ یک ریسک است. من به این ایده اطمینان ندارم زیرا هیچ گونه آزمایش یا تحقیق عمیقی در مورد داده‌های کاربر یا بازار انجام نداده‌ام.

نمرات اعتماد به نفس بالا باید در زمینه کاربر و داده‌هایی مانند تحقیق و آزمایش، موفقیت (یا عدم موفقیت) در ساخت ماکت‌ها و طرح‌ها ریشه داشته باشد و وقتی نوبت به تلاش و برآورد هزینه می‌رسد، اطمینان برای این تعداد باید اسناد فنی را نیز در نظر بگیرد.

چگونه از قالب اکسل RICE Framework استفاده کنیم؟

اساساً این ابزار از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. ارزیابی
  2. اولویت بندی
  3. داشبورد

بیایید این بخش را دقیق تر بررسی کنیم.

1. بخش ارزیابی

به طور کلی، این بخش ورودی اصلی الگوی اولویت‌بندی RICE است.

ابتدا، لطفاً چشم انداز محصول، ویژگی ها یا پروژه های دیگر خود را فهرست کنید. سپس، تعداد تخمینی افرادی را که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، یادداشت کنید .

ثالثاً، سطح تأثیر را از منوی کشویی انتخاب خواهید کرد. این یک مقیاس 1-5 است . سپس، درصد اطمینان خود را یادداشت خواهید کرد. بنابراین، این نشان می دهد که چقدر به برآوردهای خود در قالب RICE اعتقاد دارید.

در نهایت، سطح تلاش را از منوی کشویی انتخاب خواهید کرد . این یک ارزیابی در مقیاس 1-20 است.

 

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-ارزیابی

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-ارزیابی

 

اکنون، الگو به طور خودکار امتیاز RICE را برای هر پروژه محاسبه می کند.

2. اولویت بندی

بنابراین، هنگامی که امتیاز ارزیابی خود را در این فایل اکسل وارد می‌کنید، این بخش تمام پروژه‌های شما را بر اساس امتیاز RICE به ترتیب نزولی مرتب می‌کند .

اولویت بندی RICE بر اساس امتیازات

 

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-اولویت بندی

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-اولویت بندی

 

این یک جدول اولویت بندی برای شما ایجاد می کند. همچنین این یک میز پویا و حرفه ای است که می توانید به راحتی از آن برای ارائه های خود استفاده کنید. یا می توانید با CTRL+P پرینت بگیرید.

3. داشبورد

در نهایت، می‌توانید خلاصه‌ای از بررسی‌های خود بر اساس پروژه را در بخش داشبورد الگوی چارچوب RICE ببینید . با خیال راحت از منوی کشویی برای انتخاب پروژه مربوطه استفاده کنید. بنابراین، اعداد به طور خودکار به روز می شوند.

روش بررسی RICE

 

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-داشبورد

اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework method رایس-داشبورد

 

علاوه بر این، می‌توانید گزینه «همه» را انتخاب کنید تا نمای کلی پروژه‌های خود را ببینید. در نهایت، یک بخش کلیدهای آماده وجود دارد ، که در آن می توانید یادداشت های خاص خود را قبل از ارائه مدل اولویت بندی RICE خود یادداشت کنید.

به این ترتیب می‌توانید روش اولویت‌بندی RICE یا به سادگی قالب RICE را تطبیق دهید .

استفاده از قالب اکسل چارچوب RICE به ساده‌سازی فرآیند اولویت‌بندی کمک می‌کند و تجسم بازگشت سرمایه بالقوه پروژه‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند و عوامل متعددی را به طور موثر متعادل می‌کند.

بنابراین، الگوی RICE Framework را اکنون دانلود کنید تا در بین پروژه ها، محصولات یا ویژگی های خود اولویت بندی کنید.

خلاصه ویژگی های قالب Excel RICE:

  • قالب اکسل برای تطبیق مدل RICE
  • فرمت RICE قابل چاپ، پر و قابل ویرایش
  • ابزار اولویت‌بندی همه‌جانبه برای مدیریت محصول
  • مرتب سازی خودکار
  • دانلود فوری
  • آماده برای استفاده
  • بدون کد VBA یا ماکرو
  • سازگار با اکسل 2010 و نسخه های بعدی
  • هم روی مک و هم روی ویندوز کار می کند

1 دیدگاه برای متد RICE رایس * اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework

  1. کارمند سونار وب

    متد RICE رایس * اولویت بندی محصول، سرویس یا خدمات با متد RICE Framework

دیدگاه خود را بنویسید