فایل اکسل تحلیل VRIO * مدل و چارچوب VRIO * کسب و کار * برنامه ریزی استراتژیک

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی 799.000 تومان بود.قیمت فعلی 499.000 تومان است.

توضیحاتی کوتاه در مورد فایل اکسل تحلیل VRIO * مدل و چارچوب VRIO * کسب و کار * برنامه ریزی استراتژیک

  • بدون نیاز به نصب، آماده برای استفاده.
  • برگه اکسل انعطاف پذیر و آماده چاپ.
  • قابل چاپ / پرینت / تبدیل به PDF و ….
  • شامل ماکروی VBA  نمی باشد.
  • اوپن سورس.
  • فایل اکسل به صورت کامل فرموله می باشد.
  • تمامی شیت‌ها بدون قفل هستند و قابلیت گسترش و تغییر ساختار را دارا می باشد.
  • توضیحات کامل و تصاویر بیشتر در پایین صفحه.
دانلود فایل، بمحض پرداخت
محصول آپدیت می باشد. نوشته تصاویر و تاریخ ممکن است مربوط به تصاویر نسخه قبلی باشند.
توضیحات

فایل اکسل آماده برای اجرای چارچوب VRIO. برای ارزیابی دارایی های داخلی خود، الگوی تحلیل VRIO را دانلود کنید. قابل چاپ و آماده برای ارائه.

چارچوب VRIO (یا مدل VRIO) بخشی از نمای مبتنی بر منابع (RBV یا Resource-Based View) می‌باشد. این مدل شامل دیدگاهی است که پیوند بین ویژگی‌های داخلی شرکت و عملکرد آن را بررسی می‌کند. بنابراین RBV مکمل دیدگاه‌های سازمان صنعتی (I/O) است که برای تعیین عملکرد و پتانسیل سود بیشتر، به عوامل خارجی مانند رقابت توجه می‌نماید (به عنوان مثال پنج نیروی پورتر).

 

تحلیل VRIO_ماتریکس

تحلیل VRIO_ماتریکس

 

چهار ویژگی اصلی منابع برای تبدیل شدن به مزیت رقابتی

ارزشمندی (VRIO)

منابع مهم باید ارزشمند باشند. طبق RBV، منابع وقتی ارزشمند تلقی می‌شوند که یک شرکت را قادر به اجرای استراتژی‌هایی کنند که با بهره‌برداری از فرصت‌ها یا کاهش تهدیدها، کارایی و اثر بخشی شرکت را بهبود می‌بخشد. روش دیگر برای ارزیابی ارزشمند بودن یک منبع یا سرمایه‌گذاری، بررسی ارزش فعلی و خالص آن منبع است.

به این معنی که هزینه‌های سرمایه‌گذاری شده در این منبع باید کمتر از جریان‌های نقدی پیش‌بینی شده در آینده باشد (که در گذشته تخفیف خورده‌اند). اگر چیزی غیر از منابع موجود در یک شرکت ارزشمند تلقی شود، شرکت احتمالا از یک ضرر رقابتی برخوردار است.

نادر بودن (VRIO)

ثانیا، منابع باید نادر باشند. منابعی که فقط توسط یک یا چند شرکت می‌توانند به دست بیایند ، کمیاب محسوب می‌شوند. اگر یک منبع ارزشمند خاص، توسط تعداد زیادی از بازیکنان در صنعت در اختیار باشد، هر یک از بازیکنان توانایی بهره‌برداری از منابع را به همان روش دارند.

بنابراین یک استراتژی مشترک را به کار می‌برند که به هیچ یک از بازیکنان مزیت رقابتی نمی‌دهد. چنین وضعیتی به عنوان برابری رقابتی نشان داده می‌شود. درصورتی که یک شرکت دارای منابع زیادی با ارزش و نادر باشد، احتمالا حداقل مزیت رقابتی موقتی را در دسترس ‌دارد.

تکرار نشدنی (VRIO)

اگرچه منابع ارزشمند و نادر ممکن است به شرکت‌ها کمک کند تا از استراتژی‌هایی شرکت‌های دیگر دوری کنند، اما تضمینی برای کامل بودن مزیت رقابتی بلند مدت نیست. این مسئله ممکن است یک مزیت (برای اولین حرکت) را به شرکت اصلی بدهد اما رقبا احتمالا سعی می‌کنند از این منابع تقلید کنند. معیار دیگری که منابع باید داشته باشند این است که تقلید یا جایگزینی آنها سخت و پرهزینه باشد. طبق RBV، به سه دلیل ترکیبی از منابع می‌توانند کاملا قابل تقلید باشند:

  • شرایط تاریخی منحصر به فرد:

انتخاب‌های انجام شده در گذشته بر گزینه‌هایی که یک شرکت در حال و آینده دارد (وابستگی به مسیر) تأثیر می‌گذارد. به همین ترتیب، شرکتی که امکانات خود را در مکانی با ارزش‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد، قرار داده است، دارای یک منبع فیزیکی کاملا تقلیدپذیر است.

  • علت نامعلوم:

یا ابهام علّی، زمانی وجود دارد که ارتباط بین منابع کنترل شده توسط شرکت مرکزی و مزیت رقابتی پایدار آن، کاملا درک نشود. رقبا نمی‌توانند شرکت اصلی را تکثیر کنند، زیرا آنها به راحتی نمی‌دانند از کدام منابع باید تقلید کنند.

  • پیچیدگی اجتماعی:

اگر مهم‌ترین منبع یک شرکت ترکیبی از قدرت شبکه اجتماعی آن، روابط بین فردی، فرهنگ سازمان و شهرت آن در بین تامین‌کنندگان و مشتریان باشد، ساخت یک شبکه اجتماعی یکسان برای رقبا بسیار دشوار است. زیرا این مهم به عوامل مختلفی وابسته است.

اگر منابع یک شرکت به دلایلی که در بالا ذکر شد، با ارزش، نادر و غیرقابل تکرار باشد، شرکت اصلی پتانسیل بالایی برای دستیابی به یک مزیت رقابتی دارد که با گذشت زمان پایدار خواهد ماند. با این وجود یک معیار مهم دیگر وجود دارد که باید در شرکت وجود داشته باشد.

 

تحلیل VRIO_طرح فعالیت ها

تحلیل VRIO_طرح فعالیت ها

 

پشتیبانی کل سازمان (VRIO)

اگر این شرکت به گونه‌ای سازمان نیافته باشد که بتواند به اندازه کافی از این منابع بهره‌برداری کند و ارزش خاص خود را از آن منابع بگیرد، منابع به خودی خود هیچ مزیتی ایجاد نمی‌کنند. بنابراین شرکت به قابلیت جمع‌آوری و هماهنگی موثر منابع نیاز دارد.

آیا می خواهید منابع یا دارایی های کسب و کار داخلی خود را ارزیابی کنید؟

در اینجا الگوی تحلیل VRIO ما برای تطبیق مدل VRIO به روشی حرفه ای است. این فایل اکسل به شما در ایجاد نمودار VRIO ، برنامه ریزی اقدامات خود و ارائه ارزیابی خود با داشبورد VRIO کمک می کند.

VRIO Framework چیست؟

چارچوب VRIO یک مدل ارزیابی کسب و کار برای ارزیابی منابع داخلی یک کسب و کار است. مدل VRIO که توسط جی بارنی در سال 1991 معرفی شد، عمدتاً بر دارایی ها و قابلیت های داخلی یک شرکت در چهار جنبه اصلی تمرکز دارد: ارزش، نادری، تقلید پذیری، سازمان .

به عنوان یک یادداشت، این مدل در ابتدا به عنوان VRIN پیشنهاد شد که در ابتدا “N” برای Non-Substitutable داشت و سپس به چارچوب VRIO تبدیل شد.

 

تحلیل VRIO_داشبورد

تحلیل VRIO_داشبورد

 

الگوی تحلیل VRIO چیست؟

الگوی تحلیل VRIO ابزاری آماده برای تطبیق مدل VRIO با کسب و کار شما است.

اساساً این قالب از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

  • ماتریس VRIO
  • برنامه اقدام
  • داشبورد

1. ماتریس VRIO

ابتدا باید تمام منابع داخلی، دارایی ها یا قابلیت های خود را در نمودار ماتریسی فهرست کنید.

سپس، هر منبع را با توجه به چهار جنبه مدل در این الگوی تحلیل VRIO ارزیابی خواهید کرد.

در نهایت، نتایج مناسب را از منوی کشویی انتخاب خواهید کرد: مزیت موقت، برابری رقابتی، مزیت پایدار و غیره.

توجه: ما برخی از نتایج/نظرات محبوب را به عنوان مرجع تعریف کرده ایم. اما احساس راحتی کنید که ارزیابی خود را در اینجا اضافه کنید.

همه چیز در مورد نمودار VRIO است . بنابراین، شما فقط منابع داخلی خود را با پرسیدن سوالات مربوطه مانند:

با ارزش:

  • آیا این منبع به شرکت اجازه می دهد تا نیازهای مشتری را بهتر از رقبا برآورده کند؟

نادر:

  • آیا رایج است یا منحصر به فرد؟
  • چه تعداد از رقبا این منبع را دارند؟

تکرار نشدنی:

  • آیا چیزی منحصر به فرد در مورد این منبع وجود دارد که رقبا نتوانند به راحتی با آن مطابقت کنند؟

سازماندهی شده:

  • آیا شرکت از نظر فرهنگی، استراتژیک و عملیاتی برای استفاده از این منبع هماهنگ است؟

توجه: شما یک راهنمای VRIO را در قالب VRIO Analysis دریافت می‌کنید ، که به شما کمک می‌کند سؤالات صحیح را برای ارزیابی خود بپرسید.

2. برنامه اقدام

هنگامی که ارزیابی VRIO خود را تمام کردید، می توانید اقدامات خود را بر اساس نتایج خود برنامه ریزی کنید.

ابتدا منبع مربوطه را از منوی کشویی انتخاب کنید. بنابراین، این لیست توسط منابعی که در بخش ماتریس VRIO تعریف کرده اید تغذیه می شود.

سپس می توانید اقدامات خود و مسئول هر عمل را مشخص کنید. همچنین، می‌توانید سطوح اولویت را به‌عنوان کم، متوسط ​​یا زیاد انتخاب کنید تا با توجه به اهمیت آنها برچسب‌گذاری کنید.

در نهایت، می‌توانید پیشرفت هر عمل را با نمودار میله‌ای در انتهای هر سطر پیگیری کنید. بنابراین، فقط درصد تکمیل را از لیست انتخاب کنید.

3. داشبورد

بنابراین، این آخرین بخش خلاصه از الگوی تحلیل VRIO ما است .

در این فایل اکسل می توانید تعداد کل دارایی ها را به اضافه تعداد دارایی های ارزشمند، نادر، غیرقابل تقلید و سازماندهی شده بیابید.

علاوه بر نمودارهای VRIO Overview و Action Priority، نمودار دونات پیشرفت را نیز برای مشاهده میانگین نرخ پیشرفت اقدامات خود خواهید دید :

در نهایت، شبیه به ابزارهای تحلیل SWOT و تجزیه و تحلیل PESTLE ، مدل VRIO یکی از رایج ترین چارچوب های تحلیل تجاری است. و این الگوی اکسل به شما امکان می دهد تکنیک VRIO را به راحتی تطبیق دهید.

بنابراین، اکنون الگوی تحلیل VRIO را دانلود کنید تا دارایی ها و قابلیت های کسب و کار داخلی خود را ارزیابی کنید.

خلاصه ویژگی های الگوی تحلیل VRIO Excel:

  • قالب اکسل برای استفاده از مدل VRIO
  • ماتریس VRIO قابل چاپ، پر و قابل ویرایش
  • ابزار ارزیابی کسب و کار
  • داشبورد گنجانده شده است
  • دانلود فوری
  • آماده برای استفاده
  • بدون کد VBA یا ماکرو
  • سازگار با اکسل 2010 و نسخه های بعدی
  • هم روی مک و هم روی ویندوز کار می کند

1 دیدگاه برای فایل اکسل تحلیل VRIO * مدل و چارچوب VRIO * کسب و کار * برنامه ریزی استراتژیک

  1. کارمند سونار وب

    فایل اکسل تحلیل VRIO * مدل و چارچوب VRIO * کسب و کار * برنامه ریزی استراتژیک

دیدگاه خود را بنویسید