فایل اکسل تحلیل کلمات کلیدی گوگل – آنالیز جستجوی گوگل – Search Terms Template
599.000 تومان قیمت اصلی 599.000 تومان بود.490.000 تومانقیمت فعلی 490.000 تومان است.
این فایل اکسل تحلیل کلمات کلیدی گوگل – آنالیز جستجوی گوگل، برای برنامه ریزی گوگل ادوردز جهت شناسایی عبارات جستجویی استفاده کنید که برای تبدیل مشتریانی که محصولات یا خدمات شما را در گوگل جستجو می کنند موثرترین هستند. کلمات کلیدی مطابقت دقیق را برجسته کنید و اگر در حساب کاربر گنجانده نشده است، صورتحساب اضافه کنید. نتایج الگو را می توان برای اندازه گیری سودآوری عبارات یا عبارات جستجوی فردی و سپس تنظیم پیشنهادات کلمه کلیدی استفاده کرد.
- مناسب برای هر حساب Google AdWords
- کپی کردن داده های AdWords در قالب آسان است
- تمام عبارات جستجو و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید
- تطبیق خودکار با کلمات کلیدی مطابقت دقیق
- تطبیق خودکار با صورتحساب
- برای ارزیابی عملکرد تطبیق عبارت، عبارات جستجو را فیلتر کنید
- برای یافتن کلمات کلیدی منفی، عبارات جستجو را فیلتر کنید
- تجزیه و تحلیل داده های AdWords با الگوهای ما بسیار ساده تر است!
- نسخه انگلیسی همراه با راهنمای فارسی
- کاملا اوپن سورس و قابل ویرایش.
- شامل ماکروی VBA نمی باشد.
- توضیحات و تصاویر بیشتر در پایین صفحه
فهرست
ToggleGoogle Adwords – فایل اکسل تحلیل کلمات کلیدی گوگل – آنالیز جستجوی گوگل – Search Terms Template
sonarweb – فایل اکسل کلمات کلیدی گوگل – آنالیز جستجوی گوگل – Search Terms Template
دستورالعمل ها
این الگو کاربران را قادر میسازد تا عبارات جستجویی را که برای تبدیل مشتریانی که محصولات یا خدمات خود را در Google جستجو میکنند مؤثرتر هستند، شناسایی کنند. کلمات کلیدی مطابقت دقیقی که به حساب کاربری گوگل ادوردز کاربر اضافه شده اند نیز مشخص شده اند و اگر صورتحساب در حساب ادوردز کاربر گنجانده نشده باشد، می توان فاکتورها را به منظور تجزیه و تحلیل سودآوری عبارات جستجوی فردی در قالب درج کرد. از نتایج الگو می توان برای اندازه گیری سودآوری عبارات یا عبارات جستجو و سپس تنظیم کلمات کلیدی در AdWords استفاده کرد.
برگه های زیر در فایل اکسل کلمات کلیدی گوگل جستجوی گوگل موجود است:
جستجو – داده های عبارت جستجو را از حساب Google AdWords خود استخراج کرده و در این برگه قرار دهید. کلمات کلیدی اضافه شده به عنوان کلمات کلیدی مطابقت دقیق به طور خودکار نشان داده می شوند و اگر صورتحساب شما جدا از AdWords باشد، مقادیر فاکتور نیز در برگه نمایش داده می شود. همچنین می توانید از فیلترهای ستون برای نمایش آمار عبارات جستجوی مطابقت عبارت استفاده کنید. ستون هایی با عنوان ستون های آبی روشن حاوی فرمول هایی هستند که به طور خودکار محاسبه می شوند.
کلمات کلیدی – داده های کلمه کلیدی را از حساب Google AdWords خود استخراج کرده و در این برگه قرار دهید. فقط کلمات کلیدی مطابقت دقیق باید در این برگه حفظ شوند تا کلمات کلیدی در صفحه جستجو نشان داده شوند.
فاکتورها – داده های فاکتور خود را در این برگه کپی کنید. فقط عبارتهای جستجو و مبالغ صورتحساب مورد نیاز است، اما در صورت لزوم میتوانید ستونهای اضافی بین دو ستون موجود اضافه کنید. این برگه فقط در صورتی لازم است که مقادیر فاکتور را در Google AdWords اندازه نگیرید.
داده های عبارت جستجو
تمام داده های عبارت جستجو باید در این برگه گنجانده شود. سادهترین راه برای گنجاندن دادههای عبارت جستجوی خود، ایجاد گزارش مناسب از طریق رابط حساب Google AdWords و سپس صادر کردن دادهها به Excel قبل از کپی کردن دادهها از استخراج اکسل در این برگه است. گزارش باید به گونهای ایجاد شود که ستونها دقیقاً به همان ترتیب ستونهای صفحه جستجو گنجانده شوند، اگرچه میتوانید ستونها را اضافه کنید یا ستونها را جابهجا کنید تا ترتیب بین فایل استخراج و ستونهای صفحه جستجو یکسان باشد.
توجه: فیلدهای AdWords که باید به گزارش خود اضافه کنید، دقیقاً همان نام فیلدهایی را خواهند داشت که در صفحه جستجو در همه ستونهایی با عنوان ستونهای زرد قرار دادهایم. ستون عبارت Search باید به بخش ردیف گزارش اضافه شود و سایر فیلدها باید به بخش ستون ها اضافه شوند.
گزارش AdWords را می توان به صورت فایل اکسل یا CSV استخراج و دانلود کرد. وقتی گزارش را باز میکنید، میتوانید دادهها را در برگه جستجو در این الگو کپی کنید. توجه داشته باشید که برخی از ستونها ممکن است حاوی نماد ارز باشند که ممکن است باعث شود دادههای آن ستون به جای مقادیر توسط اکسل به عنوان متن تفسیر شوند. بنابراین توصیه می کنیم تمام نمادهای ارز را از داده های Google خود حذف کنید (Control + H برای جایگزینی و سپس جایگزینی متن ارز با هیچ چیز برای کل داده انتخابی).
توجه: ستونهای ROI، وضعیت کلمه کلیدی و ارزش فاکتور حاوی فرمولهایی هستند که نباید ویرایش، اصلاح یا بازنویسی شوند، در غیر این صورت ممکن است الگو آنطور که باید عمل نکند.
توجه: تمام ستون های صفحه جستجو در جدول اکسل گنجانده شده است. این ویژگی هنگام وارد کردن یا کپی کردن داده ها در قالب جدول بسیار مفید است زیرا فرمول های ستون های محاسبه شده (با عنوان ستون های آبی روشن) به طور خودکار هنگام اضافه کردن داده ها به جدول کپی می شوند.
اگر قبلاً مبالغ صورتحساب خود را در Google Adwords دنبال میکنید و مبالغ فاکتور در ستون گزارش ارزش تبدیل کل گنجانده شده است، نیازی به درج مبالغ فاکتور در قالب ندارید. ستون ارزش فاکتور (M) در برگه جستجو می تواند حذف شود و همچنین می توانید کل برگه فاکتورها را حذف کنید.
اگر صورتحسابهای شما در AdWords گنجانده نشده است، باید با افزودن صورتحسابها به برگه صورتحسابها، همه فاکتورهای مناسب را برای همان محدوده تاریخی که گزارش عبارت جستجو میکند، درج کنید. سپس مقادیر فاکتوری که در این برگه گنجانده شده است به طور خودکار در ستون ارزش فاکتور (ستون M) در برگه جستجو قرار می گیرد.
توجه: توصیه میکنیم همچنان ستون ارزش تبدیل کل را در گزارش AdWords خود بگنجانید، اگرچه اگر مقادیر فاکتور را در AdWords ردیابی نکنید، این ستون دارای مقادیر صفر خواهد بود. مقادیر صفر در این ستون را می توان با فرمولی جایگزین کرد که به ستون ارزش فاکتور پیوند می خورد تا بازده سرمایه گذاری (ROI) به درستی محاسبه شود. تمام مقادیر صفر را در ستون Total Conversion Value پاک کنید و “=M5” را به عنوان فرمول در سلول اول ستون وارد کنید تا دو ستون را به هم پیوند دهید.
بازده سرمایه گذاری با تقسیم ارزش تبدیل کل (ستون H) بر هزینه کل در ستون E محاسبه می شود. هر مقدار بالاتر از 1 به این معنی است که عبارت جستجو سودآور است و هر چه ارزش بالاتر باشد، سود بیشتری دارد. مقادیر زیر 1 نشان می دهد که هزینه از ارزش فاکتور بیشتر است.
ستون وضعیت کلمه کلیدی نشان می دهد که آیا یک عبارت جستجو به عنوان کلمه کلیدی مطابقت دقیق در حساب AdWords شما اضافه شده است یا خیر. فرمول موجود در این ستون تعیین می کند که آیا عبارت جستجو در برگه کلمات کلیدی گنجانده شده است یا خیر و در صورت وجود، وضعیت “تطابق دقیق” را نشان می دهد. اگر عبارت جستجو پیدا نشد، وضعیت به صورت “خیر” منعکس می شود.
کلید واژه ها
یکی از اصول اصلی یک کمپین بازاریابی سودآور گوگل ادوردز این است که تبلیغات خود را بر روی سودآورترین کلمات کلیدی – یا به عبارت دقیق تر – سودآورترین عبارات جستجو نمایش دهید. شما همچنین نمی خواهید تبلیغات خود را با عبارات جستجویی که سودآور نیستند نمایش دهید. برای تعیین اینکه آیا یک عبارت جستجو سودآور است یا خیر، باید صورتحساب را با هزینه اندازه گیری کنید. همچنین باید تجزیه و تحلیل کنید که کدام عبارات جستجو باید با تطبیق دقیق کلمه کلیدی مورد هدف قرار گیرند.
تجزیه و تحلیل سودآوری عبارت جستجو برای اهداف این الگو در برگه جستجو گنجانده شده است، اما برای اینکه مشخص شود کدام عبارات جستجو به عنوان کلمات کلیدی تطبیق دقیق اضافه شده اند، باید همه کلمات کلیدی مطابقت دقیق را در قالب قرار دهید. بنابراین این کلمات کلیدی باید در برگه کلمات کلیدی گنجانده شوند.
توجه: تمام ستونهای صفحه کلیدواژهها در جدول اکسل گنجانده شدهاند. این ویژگی هنگام وارد کردن یا کپی داده ها در قالب جدول بسیار مفید است زیرا محدوده سلولی که به جدول اشاره می کند به طور خودکار زمانی که داده ها را به جدول اضافه می کنید افزایش می یابد.
ساده ترین راه برای قرار دادن کلمات کلیدی مطابقت دقیق خود در برگه کلمات کلیدی، صادرات داده ها از Google Adwords به Excel است. توصیه میکنیم تمام کلمات کلیدی فعال شده خود را صادر کنید و سپس همه عبارتها و کلیدواژههای تطبیق گسترده خود را قبل از کپی کردن دادهها در برگه کلمات کلیدی حذف کنید. ستون Match Type نشان می دهد که آیا یک کلمه کلیدی یک کلمه کلیدی تطابق دقیق، عبارتی یا گسترده است.
فقط کلمات کلیدی مطابقت دقیق باید به برگه کلمات کلیدی اضافه شوند و در واقع فقط ستون کلمات کلیدی است که در الگو استفاده می شود. بنابراین، تا زمانی که ستون کلمه کلیدی را در موقعیت فعلی خود نگه دارید، می توانید هر ستون دیگری را اضافه یا حذف کنید. همچنین توصیه میکنیم فقط کلمات کلیدی فعال را در این برگه حفظ کنید (وضعیت کلمه کلیدی فعال است) و بنابراین کلیدواژههای متوقف شده یا حذف شده را شامل نشود.
توجه: تمام کلمات کلیدی مطابقت دقیقی که به برگه کلمات کلیدی اضافه می شوند به عنوان “تطابق دقیق” در ستون وضعیت کلمه کلیدی در برگه جستجو نشان داده شده اند.
فاکتورها
همانطور که قبلاً در این دستورالعمل های الگو ذکر کردیم، سودآوری عبارات جستجو را تنها در صورتی می توان اندازه گیری کرد که ارزش فاکتور با هزینه های بازاریابی مقایسه شود. اگر مقادیر فاکتور را در AdWords لحاظ نمیکنید، ما برگه فاکتور را ارائه کردهایم که میتواند برای درج مقادیر فاکتور شما استفاده شود و بهطور خودکار ستون مقادیر فاکتور را در برگه جستجو پر میکند.
مقادیر فاکتورهایی که در برگه فاکتورها گنجانده شده اند باید به همان محدوده تاریخی مربوط به داده های عبارت جستجویی باشد که در برگه جستجو درج شده است. اگر دادههای عبارت جستجو را برای 6 ماه لحاظ کنید، مقادیر صورتحساب نیز باید به همان دوره 6 ماهه مربوط شود، در غیر این صورت دادهها قابل مقایسه نخواهند بود و ممکن است اندازهگیری سودآوری را با عبارت جستجوی فردی مخدوش کنند.
توجه: شما باید بتوانید مقادیر فاکتور را با عبارت جستجو اندازه گیری کنید تا بتوانید مقادیر فاکتور خود را در این الگو قرار دهید. توصیه میکنیم از Google Analytics برای اندازهگیری مقادیر صورتحساب خود بر اساس عبارت جستجوی فردی استفاده کنید و مجموع فاکتورها را برای هر عبارت جستجو برای درج در برگه فاکتورها صادر کنید.
توجه: اگر قبلاً مقادیر صورتحساب خود را در Google AdWords اندازهگیری کردهاید، برگه فاکتورها لازم نیست و بنابراین میتوان با خیال راحت آن را حذف کرد. سپس باید ستون مقادیر فاکتور را در برگه جستجو حذف کنید.
تجزیه و تحلیل اصطلاحات جستجو
انواع مختلف کسبوکارها ممکن است دادههای عبارت جستجوی خود را با استفاده از روشهای بسیار متفاوت اندازهگیری کنند، اما ما هنگام بررسی نتایج عبارت جستجو که در برگه جستجو درج شده است، رویکرد کلی زیر را توصیه میکنیم:
■ پس از اینکه تمام داده های خود را به الگو اضافه کردید، توصیه می کنیم برگه جستجو را بر اساس تبدیل (نزولی)، ارزش تبدیل (نزولی)، هزینه (نزولی) و عبارت جستجو (صعودی) مرتب کنید. سپس تمام عبارات جستجوی شما با بیشترین تبدیل در بالای صفحه گنجانده می شود.
■ وضعیت کلمه کلیدی و بازگشت سرمایه را برای عبارات جستجو با بیشترین تعداد تبدیل بررسی کنید. اضافه کردن عبارات جستجو با وضعیت کلمه کلیدی “نه” را به عنوان کلمات کلیدی منطبق با کمپین بازاریابی AdWords خود در نظر بگیرید، اما همچنین فقط در صورتی که ROI بالاتر از حداقل 1 باشد (یا سایر معیارهای سودآوری مناسب برای کسب و کار شما).
■ به دنبال عبارات جستجو با ROI کمتر از 1 باشید و وضعیت کلمه کلیدی “تطابق دقیق” باشد. این کلمات کلیدی را از کمپین بازاریابی AdWords خود حذف کنید.
■ به دنبال عبارات جستجو با ROI صفر باشید و وضعیت کلیدواژه “تطابق دقیق” باشد. این عبارات جستجو اساساً منجر به هیچ تبدیلی نشدند و شما باید به طور جدی حذف این کلمات کلیدی دقیقاً مطابقت را از کمپین بازاریابی خود به خصوص در مواردی که هزینه های قابل توجهی متحمل شده اند در نظر بگیرید.
■ فهرست عبارات جستجوی خود را برای عبارات (یا حتی کلمات تکی) که اغلب ظاهر می شوند مرور کنید و سپس از فیلتر ستون برای جستجوی این کلمات یا عبارات استفاده کنید. ویژگی فیلتر ستون را می توان با کلیک کردن روی فلش انتخاب فیلتر در کنار عنوان ستون انتخاب کرد و ویژگی جستجو را می توان در بالای عبارات جستجوی فهرست شده به صورت جداگانه پیدا کرد.
■ هنگامی که یک کلمه یا عبارت را جستجو می کنید، مجموع بالای سرفصل های ستون نتایج را فقط برای سلول های قابل مشاهده نشان می دهد – بنابراین این کار نشانه دقیقی از سودآوری هدف قرار دادن کلمه یا عبارت جستجو شده را ارائه می دهد. جستجوهای سودآور را می توان به عنوان کلمات کلیدی مطابق با عبارت اضافه کرد و می توانید جستجوهایی را که سودآور نیستند به عنوان کلمات کلیدی منفی اضافه کنید.
■ نکته: هنگام انجام جستجوهای فیلتر، ترتیب وارد کردن عبارت مهم است. به عنوان مثال، اگر ما “excel accounting” را جستجو کنیم، نتایج جستجو فقط شامل مواردی می شود که دو کلمه به این ترتیب یافت می شوند. بنابراین ممکن است به جستجوی “accounting excel” نیز نیاز داشته باشیم تا عبارات جستجو را در جایی که ترتیب کلمات متفاوت است پوشش دهیم.
■ توجه: پس از تکمیل تمام جستجوهای خود، به یاد داشته باشید که فیلتر را از ستون Search Term پاک کنید تا داده ها به طور سهوی در محدوده سلول فیلتر شده کپی نشوند.
■ هنگام تجزیه و تحلیل عبارات جستجو، توصیه می کنیم تجزیه و تحلیلی را بر اساس محدوده های مختلف تاریخ گرد آوری کنید. برخی از کلمات کلیدی ممکن است در یک دوره زمانی یک ماهه سودآور نبوده باشند اما در یک دوره سه ماهه سودآور بوده اند. بنابراین عاقلانه تر است که آمار واژه های جستجو را در دوره های مختلف در نظر بگیرید و بنابراین توصیه می کنیم تجزیه و تحلیل عبارت جستجو را در یک دوره 1 ماهه، 3 ماهه و 12 ماهه تکمیل کنید.
■ توجه: نسخه های مختلف فایل را می توان ذخیره کرد تا تجزیه و تحلیل عبارت جستجو در دوره های مختلف جمع آوری شود. اگر مقادیر فاکتور شما در گوگل ادوردز گنجانده شده است، میتوانید به سادگی برگه جستجو را کپی کنید تا تجزیه و تحلیلی را برای دورههای مختلف جمعآوری کنید، زیرا برگه فاکتورها لازم نیست.
راهنما و سفارشی سازی
اگر هنگام استفاده از این الگو با مشکلی مواجه شدید و نمیتوانید راهنمایی مناسب را در این دستورالعملها بیابید، لطفاً برای راهنمایی به ما ایمیل بزنید support@sonarweb.ir. این الگو با انعطاف در ذهن طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که می توان از آن در اکثر محیط های تجاری استفاده کرد. با این حال، اگر به یک الگوی مبتنی بر اکسل نیاز دارید که به طور خاص برای نیازهای تجاری شما سفارشی شده باشد، لطفاً به عملکرد پشتیبانی ما ایمیل بزنید و توضیح مختصری در مورد نیازهای خود ارائه دهید.
© Copyright
این قالب متعلق به سایت sonarweb.ir می باشد و توسط قوانین بین المللی کپی رایت محافظت می شود. هرگونه انتشار یا توزیع این الگو خارج از محدوده استفاده مجاز از الگو صریحاً ممنوع است. از نظر استفاده مجاز از این الگو، فقط توزیع الگو به افرادی در همان سازمانی که کاربر ثبت نام شده یا افراد خارج از سازمان هستند که به طور منطقی می توان انتظار داشت که در نتیجه مستقیم استفاده از الگو، نیاز به دسترسی به الگو داشته باشند. قالب توسط کاربر ثبت نام شده مجاز است. با این حال، توزیع بعدی الگو توسط احزاب خارج از سازمان صراحتاً ممنوع است و نشان دهنده نقض قوانین بین المللی حق چاپ است.
مانی میرزاپور –
کاش میشد رایگان برنامه دانلود کرد.
مانی میرزاپور –
ممنون از سوناروب با این برنامه من به راحتی تونستم کار بااکسل رو یاد بگیرم
امیر علی مختاری –
سپاس از سایت خوبتون
شکرالله –
خدایا شکر که برنامه های کاربردی رو در اختیار مردم قرار می دهند.