فایل اکسل تجزیه و تحلیل موقعیت تبلیغات گوگل – Google AD POSITION ANALYSIS
599.000 تومان قیمت اصلی 599.000 تومان بود.490.000 تومانقیمت فعلی 490.000 تومان است.
از این فایل اکسل تجزیه و تحلیل موقعیت تبلیغات گوگل – Google AD POSITION ANALYSIS – موقعیتهای Google برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی آنلاین Google AdWords بر اساس موقعیت آگهی استفاده کنید تا تعیین کنید کدام موقعیتهای تبلیغاتی بهینه هستند.
آمار روزانه AdWords را بر اساس کمپین، گروه تبلیغات و دستگاه در قالب کپی کنید و سپس تجزیه و تحلیل خودکار را می توان برای هر دوره تعریف شده توسط کاربر مشاهده کرد. همه محاسبات موقعیت آگهی بر اساس میانگین موقعیت روزانه برای هر دستگاه است.
- مناسب برای هر حساب Google AdWords
- کپی کردن داده های AdWords در قالب آسان است
- عملکرد حساب را بر اساس موقعیت تبلیغ تجزیه و تحلیل کنید
- فیلتر بر اساس کمپین، گروه تبلیغات و دستگاه
- مقایسه خودکار بین 3 محدوده تاریخ تعریف شده توسط کاربر
- تعیین موقعیت های تبلیغاتی بهینه بر اساس حداکثر سود
- تجزیه و تحلیل داده های AdWords با الگوهای ما بسیار ساده تر است!
- دارای دو نسخه فارسی و انگلیسی
- کاملا اوپن سورس و قابل ویرایش.
- شامل ماکروی VBA نمی باشد.
- توضیحات و تصاویر بیشتر در پایین صفحه
فهرست
Toggleفایل اکسل تجزیه و تحلیل موقعیت تبلیغات گوگل – Google AD POSITION ANALYSIS
سونار وب | Google Adwords الگوی تحلیل موقعیت آگهی
دستورالعمل ها – این برگه شامل دستورالعمل های دقیق در مورد راه اندازی و استفاده از این الگو می باشد.
این الگو کاربران را قادر می سازد تا عملکرد بازاریابی آنلاین Google AdWords را بر اساس موقعیت آگهی تجزیه و تحلیل کنند و سپس صاحبان مشاغل و مدیران تبلیغات را قادر می سازد تا تعیین کنند که کدام موقعیت های تبلیغاتی بهینه هستند تا از حداکثر سود اطمینان حاصل شود.
کاربران باید آمار روزانه AdWords را بر اساس کمپین، گروه تبلیغات و دستگاه در قالب کپی کنند و سپس تجزیه و تحلیل خودکار را می توان برای هر دوره تعریف شده توسط کاربر مشاهده کرد. همه محاسبات موقعیت آگهی بر اساس میانگین موقعیت روزانه برای هر دستگاه است.
برگه های زیر در قالب موجود است:
تنظیم – تاریخ های گزارش خود را در سلول های ورودی بالای صفحه مشخص کنید. این تنظیمات تاریخ تعیین میکنند که کدام تاریخها برای دورههای جاری، قبلی1 و 2 دوره قبلی در تجزیه و تحلیل در برگه موقعیتها تنظیم شدهاند. همچنین باید دستگاه ها، کمپین ها و گروه های تبلیغاتی خود را به لیست های این برگه اضافه کنید.
داده – با استفاده از ویژگی Reports در Google AdWords یک گزارش ایجاد کنید و قبل از کپی و چسباندن داده های خود در این برگه، داده های گزارش خود را به Excel صادر کنید. ستونهایی که باید در گزارش گنجانده شوند دقیقاً مشابه سرفصلهای ستون ما هستند و ستونها باید به همان ترتیبی که در این برگه درج شده است در گزارش گنجانده شوند. داده های این برگه به طور خودکار به تجزیه و تحلیل در برگه موقعیت ها به روز می شود.
موقعیت ها – قبل از انتخاب کمپین، گروه تبلیغاتی و دستگاه مناسب از کادرهای فهرست در بالای صفحه، پارامترهای موقعیت تبلیغ خود را با وارد کردن پارامترهای ارزش در ستون های High مشخص کنید. تمام محاسبات در ستونهایی با عنوان ستونهای آبی روشن، خودکار هستند و آمار AdWords را ارائه میدهند که بر اساس میانگین روزانه موقعیتهای هر دستگاه است. آمار دوره فعلی که در برگه راه اندازی مشخص شده است را می توان با 2 دوره قبلی تعریف شده توسط کاربر مقایسه کرد.
تنظیم و برپایی
محدوده تاریخی که برای تجزیه و تحلیل موقعیت آگهی در برگه موقعیت ها استفاده می شود باید در بالای صفحه راه اندازی مشخص شود. برگه موقعیت ها شامل یک دوره جاری، یک دوره قبلی و یک دوره 2 قبلی است. همه این دورهها به تاریخهایی که در سلولهای B5 و B6 در برگه راهاندازی مشخص شدهاند، وابسته هستند.
از نظر دوره فعلی برای تجزیه و تحلیل، تاریخهای از و تا وارد شده میتواند برای هر محدوده تاریخی باشد و لازم نیست ماههای تقویم کامل را شامل شود. حتی میتوانید یک روز را در تاریخهای «از» و «تا» برای مشاهده آنالیز فقط برای آن روز مشخص کنید. محدوده تاریخ همچنین میتواند با وارد کردن یک عدد از و به روز که چندین ماه را در بر میگیرد، چندین ماه تقویمی را شامل شود.
توجه: اگر محتویات دو سلول ورودی را پاک کنید، روز اول ماه جاری به عنوان تاریخ شروع و آخرین روز ماه جاری به عنوان تاریخ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، اگر یک to date را وارد کنید که قبل از تاریخ از تاریخ است، سلول to date با رنگ قرمز مشخص می شود تا خطا را نشان دهد.
1 قبلی و 2 قبلی از و به تاریخ همیشه شامل ماه های تقویم کامل می شود و تعداد ماه های تقویمی که شامل می شود با مقدار وارد شده در سلول B8 تعیین می شود. ورودی در این سلول بر دوره جاری تأثیر نمی گذارد، فقط دو دوره قبلی را تحت تأثیر قرار می دهد. دوره قبلی 1 بیشتر به عنوان ماهی تعیین می شود که بلافاصله قبل از تاریخ مشخص شده در سلول B5 است و دوره 2 قبلی دوره قبل از این دوره خواهد بود.
مثال: اگر تعداد ماههای تقویمی که در سلول B8 مشخص شده است، مثلاً 3 ماه را شامل شود، هر دو 1 و 2 قبلی از و به تاریخها 3 ماه را شامل میشوند و 1 دوره قبلی، 3 ماه تقویمی کامل بلافاصله قبل از تاریخ است. که در سلول B5 وارد شده است و دوره 2 قبلی دوره 3 ماهه قبل از آن است.
نکته: 1 قبلی و 2 قبلی از و تا تاریخ با فرمول هایی که در این سلول ها وارد شده اند تعیین می شوند. اگر این فرمولها را با تاریخهای خود جایگزین کنید، دورههای 1 و 2 قبلی در برگه موقعیتها مطابق طرح بالا عمل نمیکنند، اما سپس میتوانید محدودههای تاریخ تعریف شده توسط کاربر را برای این دو بخش در برگه موقعیتها وارد کنید.
برگه راهاندازی همچنین شامل فهرستی از دستگاههایی است که میتوان آنها را با قرار دادن یک ردیف جدید در بالای ردیف «انتهای فهرست» و افزودن یک ورودی جدید در ستون A ویرایش کرد. تمام ورودیهایی که به فهرست اضافه میشوند بهطور خودکار گنجانده میشوند. در سلول انتخاب دستگاه در برگه موقعیت.
بخش بعدی در برگه تنظیم شامل لیست کمپین است که در کادر فهرست انتخاب کمپین در برگه موقعیت ها پر شده است. تمام کمپین هایی که در حساب AdWords شما ایجاد شده اند باید در این لیست گنجانده شوند. کمپین های گمشده برای انتخاب در برگه موقعیت ها در دسترس نخواهند بود. کمپین های جدید را می توان با درج یک ردیف جدید در بالای ردیف “انتهای لیست” و افزودن یک ورودی جدید در ستون A گنجاند.
بخش آخر در برگه راه اندازی شامل لیست گروه تبلیغات است که در کادر لیست انتخاب گروه تبلیغات در برگه موقعیت ها پر شده است. هر گروه تبلیغاتی همچنین باید به یک کمپین در ستون C پیوند داده شود. همه گروههای تبلیغاتی (و کمپینهای مرتبط با آنها) که در حساب AdWords شما ایجاد شدهاند باید در این لیست گنجانده شوند. گروههای تبلیغاتی گمشده برای انتخاب در برگه موقعیتها در دسترس نخواهند بود. گروه های تبلیغاتی جدید را می توان با درج یک ردیف جدید در بالای ردیف “انتهای لیست” و افزودن یک ورودی جدید در ستون A با کمپین مناسب در ستون C گنجاند.
توجه: سادهترین راه برای حفظ فهرستهای کمپین و گروه تبلیغاتی، صادر کردن دادهها از Google AdWords به Excel و کپی کردن دادهها در بخشهای مربوطه در برگه راهاندازی است. فقط باید قبل از کپی کردن داده ها از وجود ردیف های کافی در بخش مناسب اطمینان حاصل کنید.
داده ها
این الگو به درج دادههای روزانه AdWords بر اساس کمپین، گروه تبلیغات و دستگاه نیاز دارد. این داده ها باید در برگه داده کپی شوند. سادهترین راه برای گنجاندن دادههای خود، ایجاد گزارش مناسب از طریق رابط حساب Google AdWords و سپس صادر کردن دادهها به Excel قبل از کپی کردن دادهها از استخراج اکسل در این برگه است.
گزارش باید به گونهای ایجاد شود که ستونها دقیقاً به همان ترتیب ستونهای صفحه داده گنجانده شوند، اگرچه میتوانید ستونهایی اضافه کنید یا ستونها را جابهجا کنید تا دنباله بین فایل استخراج و ستونهای موجود در برگه داده یکسان باشد. .
توجه: فیلدهای AdWords که باید به گزارش خود اضافه کنید، دقیقاً همان نام فیلدهایی را خواهند داشت که عنوان ستونها را در برگه داده قرار دادهایم. ستونهای Day، Campaign، Ad Group و Device باید به بخش ردیف گزارش و سایر فیلدها به بخش ستونها اضافه شوند.
گزارش AdWords را می توان به صورت فایل اکسل یا CSV استخراج و دانلود کرد. هنگامی که گزارش را باز می کنید، می توانید داده ها را در برگه داده در این الگو کپی کنید.
توجه داشته باشید که برخی از ستونها ممکن است حاوی نماد ارز باشند که ممکن است باعث شود دادههای آن ستون به جای مقادیر توسط اکسل به عنوان متن تفسیر شوند. بنابراین توصیه می کنیم تمام نمادهای ارز را از داده های Google خود حذف کنید (Control + H برای جایگزینی و سپس جایگزینی متن ارز با هیچ چیز برای کل داده انتخابی).
توجه: تمام ستون های صفحه داده در جدول اکسل گنجانده شده است. این ویژگی هنگام وارد کردن یا کپی کردن داده ها در قالب جدول بسیار مفید است زیرا محدوده سلولی که جدول به آن اشاره دارد به طور خودکار زمانی که داده ها را به جدول اضافه می کنید افزایش می یابد. تا زمانی که دادهها را در اولین ردیف خالی زیر جدول کپی کنید، جدول بهطور خودکار گسترش مییابد تا دادههای کپیشده را نیز شامل شود.
موقعیت های تبلیغاتی
برگه موقعیت ها به کاربران امکان می دهد تا آمار AdWords را برای محدوده ای از موقعیت های تبلیغاتی تعریف شده توسط کاربر مشاهده کنند. تمامی محاسبات در این برگه به صورت خودکار و بر اساس میانگین روزانه موقعیت ها در هر کمپین، گروه تبلیغات و دستگاه موجود در برگه داده است. همچنین میتوانید کمپینها، گروههای تبلیغاتی و دستگاههای جداگانه را از کادرهای فهرست در بالای صفحه انتخاب کنید تا فقط آمار موارد انتخابی را مشاهده کنید.
توجه: تمام محاسبات در برگه موقعیت ها بر اساس میانگین روزانه موقعیت ها است. متأسفانه امکان گردآوری گزارشی در AdWords وجود ندارد که شامل موقعیتهای تبلیغاتی خاص باشد و بنابراین به جای آن از میانگینهای روزانه استفاده میکنیم تا موقعیتهای تبلیغاتی بهینه را برجسته کنیم که منجر به حداکثر سود میشود.
توجه: کادرهای فهرست در بالای برگه بر اساس لیست های دستگاه، کمپین و گروه تبلیغاتی که در برگه راه اندازی گنجانده شده است، پر می شوند. اگر محتویات کادر فهرست مناسب پاک شود، تمام داده های مربوط به متریک مناسب در محاسبات لحاظ می شود.
توجه: هنگامی که یک کمپین در کادر فهرست کمپین انتخاب میشود، تنها گروههای تبلیغاتی که به کمپین انتخابی پیوند داده شدهاند، در کادر فهرست گروه تبلیغات قرار میگیرند. همچنین، اگر گروه تبلیغاتی که در حال حاضر در سلول باکس لیست گنجانده شده است به کمپین انتخابی پیوند داده نشده باشد، محتوای جعبه لیست گروه تبلیغاتی به رنگ قرمز فرمت می شود تا نشان دهد که یک گروه تبلیغاتی جدید باید انتخاب شود.
سه بخش وجود دارد که می توان آنها را با هم مقایسه کرد تا روندها در موقعیت های تبلیغاتی را مشاهده کرد – بخش اول محدوده تاریخ فعلی را نشان می دهد، بخش دوم محدوده تاریخ 1 قبلی و سوم محدوده تاریخ 2 قبلی را نشان می دهد. تاریخ های از و تا برای هر یک از این بخش ها باید در برگه راه اندازی مشخص شود. بنابراین اگر میخواهید هر یک از این محدودههای تاریخ را تغییر دهید، باید این کار را با ویرایش تاریخها در برگه راهاندازی انجام دهید.
به غیر از کادرهای فهرست در بالای صفحه، تنها ورودی کاربر که در برگه موقعیتها مورد نیاز است، تعیین پارامترهای موقعیت آگهی ترجیحی شما است. مقادیر پایین در ستون B باید بدون تغییر باقی بمانند، اما مقادیر زیاد در ستون C را می توان بر اساس الزامات تغییر داد.
توجه: تمام سلول های ورودی کاربر در برگه موقعیت ها دارای پس زمینه سلول زرد هستند. سلولهای با پسزمینه سلول آبی روشن حاوی فرمولهایی هستند که نباید جایگزین شوند، در غیر این صورت ممکن است محاسبات خودکار روی برگه نادرست شوند.
لزوم میتوانید ردیفهای اضافی را با قرار دادن ردیفهای جدید در بالای آخرین ردیف در بخش (یکی که دارای موقعیت و علامت مثبت است)، کپی کردن یکی از ردیفهای موجود (به استثنای ردیف اول) اضافه کنید. و ردیف های آخر) و وارد کردن مقادیر بالای جدید برای ردیف هایی که اضافه شده اند. اگر ردیف های اضافی را به هر یک از 3 بخش اضافه کنید، باید این کار را در دو بخش دیگر نیز انجام دهید.
توجه: اگر در هر یک از سه بخش، مقادیر بالای ستون C را تغییر دهید، مقادیر بالای بخش تحت تأثیر باید در دو بخش دیگر کپی شود تا اطمینان حاصل شود که محاسبات بر اساس محدوده موقعیت یکسان انجام میشوند. و بنابراین ثابت و قابل مقایسه باقی می ماند.
توجه: اگر هر یک از مقادیر بالا در ستون C با رنگ قرمز برجسته شده باشد، به این معنی است که مقدار نامعتبر است زیرا کمتر از مقدار پایینی است که در ستون B درج شده است. اگر مقدار معتبری وارد کنید، برجسته شدن قرمز رنگ خواهد شد. به صورت خودکار حذف شود
توجه: مقادیر بالایی که در هر سطر مشخص می شود در فرمول هایی با عملگر کمتر از (<) و نه کمتر یا مساوی عملگر (<=) گنجانده شده است. این بدان معنی است که حتی اگر مقدار بالا ممکن است به عنوان مثال 2.0 نمایش داده شود، در واقع به این معنی است که ردیف شامل همه مقادیر از مثلاً 1.5 تا 1.99 است.
سطر بعدی حاوی مقدار بالای ردیف قبلی به عنوان مقدار کم خواهد بود و بنابراین همه مقادیر از 2.0 تا مثلاً 2.49 را شامل می شود (اگر مقدار بالای این ردیف 2.50 باشد).
هدف از محاسبات در برگه موقعیت ها، شناسایی موقعیت های تبلیغاتی است که بیشترین سود را دارند و سپس می توانند در کمپین AdWords شما هدف قرار گیرند. به منظور شناسایی موقعیتهای تبلیغاتی بهینه، توصیه میکنیم نرخ کلیک (CTR)، هزینه به ازای کلیک (CPC)، تعداد تبدیلها، نرخ تبدیل و اندازهگیریهای بازده سرمایهگذاری ( در صورت استفاده از همه آنها) را بررسی کنید.
روشی که در آن دادهها بررسی و تفسیر میشوند ممکن است از کسبوکاری به کسبوکار دیگر متفاوت باشد و برای مثال به نحوه ثبت تبدیلها در Google AdWords بستگی دارد. بنابراین باید رویکردی را تدوین و به کار ببرید که برای نوع کسب و کار شما مناسب باشد.
اگر در مورد هر یک از معیارها (عناوین ستون) که در محاسبات ما گنجانده شده است به راهنمایی نیاز دارید، توصیه می کنیم برای انجام این کار به ویژگی راهنما از داخل Google AdWords دسترسی داشته باشید. معیار Spread تنها معیاری است که یک معیار معمولی AdWords نیست و به عنوان یک نشانه مبتنی بر حجم از درصد کلیکهایی که در محدوده موقعیت قرار میگیرند محاسبه میشود.
این یک معیار مهم است که در مقایسه بین سه بخش، همچنین نشان دهنده روند رقابت است، به ویژه هنگامی که حرکت در متریک میانگین هزینه هر کلیک را در نظر می گیریم.
برای مثال، در یک ماه هزینه کلیک مثلاً 5 دلار میتواند منجر به 50 درصد کلیکها از تبلیغاتی شود که بین 1 تا 1.5 قرار دارند، اما در یک ماه بعد، همان هزینه به ازای هر کلیک میتواند تنها 30 درصد از کلیکها را به همراه داشته باشد.
کلیک هایی که از تبلیغات در این محدوده با 20٪ کاهش می یابد به محدوده موقعیت تبلیغات بعدی کاهش می یابد. اگر سودآورترین محدوده بین 1 تا 1.5 باشد، این روند نشان میدهد که ممکن است هزینه هر کلیک افزایش یابد تا بتوان همان درصد کلیکها را از محدوده موقعیت بهینه دریافت کرد.
یکی دیگر از ملاحظات هنگام تعیین موقعیت های بهینه، حجم تبدیل است. این یک اصل پذیرفته شده است که بیشترین تبدیل در موقعیت های تبلیغاتی بالاتر رخ می دهد. هنگام بررسی آماری مانند هزینه به ازای هر تبدیل، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه، ممکن است به نظر برسد که یک موقعیت پایینتر ممکن است سودآورترین باشد، اما اگر حجم در این موقعیت به طور قابلتوجهی کمتر از حجم موقعیتهای بالای یک باشد. صفحه، ممکن است سودآورترین موقعیت نباشد. بنابراین، حجم تبدیلها به اندازه نرخ تبدیل، هزینه هر تبدیل و بازگشت سرمایه، معیار مهمی است.
راهنما و سفارشی سازی
اگر هنگام استفاده از این الگو با مشکلی مواجه شدید و نتوانستید راهنمایی مناسب را در این دستورالعمل ها بیابید، لطفاً برای راهنمایی به ما ایمیل بزنید support[at]sonarweb.ir. این الگو با انعطاف در ذهن طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که می توان از آن در اکثر محیط های تجاری استفاده کرد.
با این حال ، اگر به یک الگوی مبتنی بر اکسل نیاز دارید که به طور خاص برای نیازهای تجاری شما سفارشی شده باشد، لطفاً به عملکرد پشتیبانی ما ایمیل بزنید و توضیح مختصری در مورد نیازهای خود ارائه دهید.
© Copyright
این قالب همچنان در مالکیت معنوی www.sonarweb.ir است و توسط قوانین بین المللی کپی رایت محافظت می شود. هرگونه انتشار یا توزیع این الگو خارج از محدوده استفاده مجاز از الگو صریحاً ممنوع است. از نظر استفاده مجاز از این الگو، فقط توزیع الگو به افرادی در همان سازمانی که کاربر ثبت نام شده یا افراد خارج از سازمان هستند که به طور منطقی می توان انتظار داشت که در نتیجه مستقیم استفاده از الگو، نیاز به دسترسی به الگو داشته باشند.
قالب توسط کاربر ثبت نام شده مجاز است. با این حال ، توزیع بعدی الگو توسط احزاب خارج از سازمان صراحتاً ممنوع است و نشان دهنده نقض قوانین بین المللی حق چاپ است.
مهسا رسولی –
بی نظیر بود برنامتون